2022-05-02 11:18Press release

weDo/ presenterar den hållbara “Light & Soft No Plastic Solid Shampoo”

Det ekologiska och etiska hårvårdsvarumärket weDo/ Professional har som mål att få folk att må bättre samt uppmuntra dem till en mer hållbar livsstil. weDo/ är stolta över att presentera nya hållbara initiativ för att minska avfall av förpackningar genom att lansera den nya No Plastic Solid Shampoo bar som är speciellt framtagen för tunt eller normalt hår.

weDo/s solid shampoo har många fördelar eftersom den är fri från plast samt är både praktisk och hållbar då den resulterar i både fler användningar och lägre vattenförbrukning vid tvätt. Den innehåller ingredienser av naturligt ursprung som inkluderar grön minerallera från Frankrike och ekologisk olivolja från Europa. Det nya Light & Soft No Plastic Solid Schampot som är framtaget för fint eller normalt hår gör det mjukt utan att tynga ned. Dermatologiskt testad med 99,8 % biologiskt komposterbara ingredienser.

Det som är unikt med den här shampoo baren är att den inte innehåller någon plast och att formulan också innehåller mindre vatten samt att den räcker upp till 80 tvättar. Hållbar, naturlig och etisk, Light & Soft No Plastic Solid Schampoo är ett bevis på vilka medvetna val weDo/ gör för att vara både ekologiskt och etiskt utan att kompromissa med produktkvalitén.

Rekommenderat pris: 149 SEK.
*En Shampoo bar räcker upp till tre av våra schampoflaskor

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

Showit Kidane
Head of PR