2021-11-23 07:00Press release

UNITY har öppnat i Hammarby Sjöstad!

CGI, Unity Hammarby SjöstadCGI, Unity Hammarby Sjöstad

Micro-living är den nya trenden - UNITY har öppnat i Hammarby Sjöstad!

UNITYs koncept med Micro-living i yteffektiva lägenheter och flexibla ytor för arbete har allt under ett och samma tak. Det här är det första av sitt slag i Norden och gäster välkomnades till Hammarby Sjöstad den tredje november. UNITY erbjuder studiolägenheter där du kan bo så länge du vill i kombination med gemensamma öppna arbetsytor för att optimera effektivitet, kvalitet och möjligheten att skapa nya professionella kontakter. Oavsett om du behöver en arbetsplats för koncentrerat arbete, vill ersätta cafét med en bättre mötesplats eller ska skicka iväg ett snabbt mejl så hjälper UNITY dig gärna. Visionen bakom UNITY är att visa vägen för ett mer flexibelt liv i en funktionell och industriell interiördesign av den brittiska designern Tom Dixon’s Design Research Studio.

Den tredje november slog portarna upp för UNITY i Hammarby Sjöstad i Stockholm, som på 1940-talet var en industribyggnad. Den gamla fabriken som bland annat tillverkade svetstransformatorer har återställts med respekt för den gamla byggnaden och dess historia. När du besöker UNITY kommer du att förstå vilken unik plats det är och varför byggnaden passar perfekt för den nya micro-living trenden. Det här är den första av sju kommande öppningar de närmaste två åren i Sverige, Finland och Danmark.

Konceptet innebär flexibelt och lättillgängligt boende i kombination med gemensamma arbetsytor som optimerar effektivitet, kvalitet och möjligheten till nya professionella relationer. UNITY ville skapa inspirerande utrymmen med en inbjudande design för de moderna yrkesarbetarna där det privata livet och arbetslivet möts. Den gamla turbinhallen med den otroliga takhöjden har till exempel förvandlats till ett öppet landskap för både kreativt och koncentrerat arbete. Andra gemensamma ytor som UNITY omfattar både inomhus och utomhus är bland annat gym, restaurang, lounge och terrass. Oavsett om du behöver ett skrivbord för koncentrerat arbete, snabbt måste skicka iväg ett mejl, behöver en mötesplats eller vill slappna av med en kopp kaffe så är UNITY den perfekta platsen. Här finns möjligheten att möta andra likasinnade för att utbyta kunskap samt knyta nya kontakter både på ett professionellt och privat plan. Allting finns under ett och samma tak och är anpassat för dig med en flexibel livsstil som alltid är på språng.

UNITY erbjuder enrumslägenheter som är 19 till 62 kvadratmeter stora samt lösningar som kan anpassas för både företag och enskilda individer. Den brittiska designstudion Tom Dixon har skapat en både funktionell och nytänkande interiördesign i kombination av minimalistisk modern lyx, med ovanliga material och gedigen skräddarsydd tillverkning. En ny unik kombination av den skandinaviska designtraditionen och Tom Dixons berömda internationella design har fått förgylla UNITY.

- Vi har verkligen sett fram emot öppningen av UNITY i Hammarby Sjöstad och det är extra roligt att vi får vara först ut i Norden. Öppningen har gått bra och de gäster som hittills har besökt oss har varit mycket nöjda. Vi ser fram emot att välkomna ännu fler gäster och underlätta deras vardag med våra flexibla och varierande lösningar, säger Charlotte Mangborg GM Sverige.

Alla lägenheter är möblerade och dess pentry är dessutom utrustade med allt du behöver för att kunna laga mat. En Atelier lägenhet är till exempel 35-38 kvadratmeter och har kombinerad boende -och arbetsyta. En City studio har en flexibel rumsdesign på 19-21 kvadratmeter. Här finns badrum, pentry och inbyggd förvaring. En Executive lägenhet på två plan är en av de största på 62 kvadratmeter och passar för en till fyra personer. Här finns två sängar, tre meter höga fönster, pentry, badrum och inbyggd förvaring. Lägenheterna hyrs ut med all service inkluderad men kan också anpassas för en smalare budget där allt samlas under endast en räkning. För fler rumstyper vänligen besök UNITYs hemsida. Priser fån 695 SEK per natt.

Hos UNITY är de professionella och gemensamma arbetsytorna utformade för yrkesarbetare oavsett om det handlar om frilansande konsulter, egna företagare eller något mitt emellan. Här finns det möjligheten att knyta nya professionella kontakter och utbyta kunskaper men också att arbeta självständigt när du behöver. Det finns alltid plats för dig oavsett om du behöver en tyst plats, en kreativ hörna eller ett privat kontor. UNITY har fyra olika medlemsabonnemang att välja bland, uWork Lounge för dig som ofta reser och vill ha ett skrivbord i loungen. Den gamla turbinhallen har byggts om för morgondagens yrkesarbetare - här kan du ta ett skrivbord och jobba hela dygnet med uWork Flex. För den som däremot vill ha ett permanent skrivbord i turbinhallen finns uWork Fixed. Med uWork Office kan du hyra ditt eget privata kontor för arbete så länge det behövs.  Utöver dessa abonnemang så finns det även vid behov möjlighet att hyra rymliga mötesrum i olika storlekar med fantastisk takhöjd. Vid presentationer för lite större grupper finns det ett auditorium som har sköna säten som ger en lyxig biokänsla. UNITY hjälper dig gärna oavsett om det gäller möten, konferenser eller event, allt kan skräddarsys efter kundens behov.  Priser från 250 SEK.

För UNITY är en hållbar livsstil en grundläggande prioritering i alla projekt och de vill göra så mycket de kan. UNITY fokuserar på miljövänliga initiativ både för idag och framtiden, de vill också göra det enkelt för gäster att fatta hållbara beslut. Bland annat är mattorna tillverkade av återvunnet fiskenät som har samlats upp från havet. UNITY använder också främst lokala och ekologiska livsmedelsleverantörer för att kunna minska på koldioxidutsläppen.

För en virtuell rundtur, se den här länken

Här är länk till UNITY’s pressbilder.

www.unity-living.com

För mer information, bokning av intervju eller annat, kontakta:

PR-konsult, Hoss Agency

Mail: klinga@hossagency.com

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

PR-consultant