2022-04-01 08:00Press release

System Professional lanserar en ny behandling för att boosta håret

Lipid Booster - en hårbehandling uppdelad i två steg. Få en salongsbehandling följt av en hemmabehandling som används veckovis för att få ett optimalt och långvarigt resultat. Produkten är till för skadat till allvarligt skadat hår och stärker håret inifrån.

Kombinationen av de två avancerade teknologierna LipidCode™ & PLEX, gör att hårets naturliga lipider, ett fettliknande ämne som bland annat motverkar torrt hår, återställs och därmed binder ihop hårets keratin inifrån. Med salongsbehandlingen Lipid Booster+ kan håret stärkas upp till 99%**, medan hemmabehandlingen Lipid Booster skyddar håret mot slitage. Behandlingen gör även håret upp till 90% mjukare samtidigt som man får omedelbart resultat.

Produkten finns tillgänglig hos utvalda återförsäljare online samt hos salonger som erbjuder behandlingen från och med den 1 april.

Rekommenderat pris för Lipid Booster hemvårdsprodukt: 699 SEK

För att få pris på salongsbehandlingen Lipid Booster+: hör med din lokala salong.

**Med kombinationen av Lipid Booster+ & Lipid Booster.

*Jämfört med schampon med låg konditionering

Topics: BEAUTY

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

Showit Kidane
Head of PR