2022-05-27 09:31Press release

OPI lanserar OPI Fall Wonders – höstkollektionen som hyllar färgernas stärkande kraft

OPI lanserar Fall Wonders Collection – höstkollektionen 2022 som tar en jordnära färgpalett i anspråk. Kollektionen tar avstamp i naturens stärkande kraft och består av 12 nyanser, tillgängliga i tre olika formler. De lugnande och färgsprakande nyanserna kan återfinnas i naturliga underverk världen över.

- Naturen är genomsyrad av färg, och de färgerna har styrkan att lyfta ditt humör och skänka balans, säger OPIs medgrundare och brand ambassador Suzi Weiss-Fischmann.

Jordnära mauve, lera och mörkbrun ger harmoni, medan varma lila, gula, rostfärgade och röda färgtoner återspeglar färgnyanserna som finns i naturliga bergsformationer. Meditativa färgskalor i blå, metallisk guld, tenn och svart pärlemor knyter an till element i wellnessritualer vilket frammanar en känsla av  introspektion.

- Naturens energier är som balsam för både själ och kropp. Med Fall Wonders kollektionen kan konsumenter använda färg för att fly verkligheten och till naturen, för att uppleva dess magiska harmoni - var man än befinner sig, säger OPIs medgrundare och brand ambassador Suzi Weiss-Fischmann.

- Denna kollektion kanaliserar de fyra klassiska elementen – eld, vatten, jord och luft, tillägger OPIs Global Director of Color Collections, Jill Bartoshevich. Tanken bakom att använda färg för att finna harmoni vilar på det intuitiva antagandet att jordens energi, genom dessa element, kan lugna, stärka eller motivera dig när du än behöver det. Nyansen Midnight Mantra har en marinblå, krämig färgton som framkallar en djup, fridfull känsla. Denna nyans passar perfekt för en dag-till-kväll look tack vare dess klassiska stil som ger dig utrymme att experimentera med kläder och accessoarer i trendiga färger.

De 12 Fall Wonders Collection nyanserna kommer att finnas tillgängliga i formlerna: GelColor, Infinite Shine och Nail Lacquer:

Peace of Mined – En jordnära, krämig mauve som bryter fram din inre sinnesfrid.

Claydreaming – En neutral, krämig brun-lila som kommer att göra dig sedimental.

Medi-take It All In – En balanserande, krämig lila som är en rik-ual på dina naglar.

Brown to Earth – Jorda dig med detta krämiga, mörkbruna lack.

Ochre the Moon – En varm, krämig gul som upphöjer dina sinnen.

Rust & Relaxation – Ta kraft med denna varma, krämiga rostfärgen.

Red-veal Your Truth – En varm, krämig röd som kommer att göra dig bergsäker.

Suzi Takes a Sound Bath – En jordnära blå som kommer skänka dig ro i sinne, kropp och själ.

Midnight Mantra – En mörk marinblå som kommer ta dig från dag-till-kväll.

I Mica Be Dreaming – Ett skimrande metalliskt guldlack som är som satt i sten.

Clean Slate – Finn ditt element med denna mörka, metallgråa nyans.

Cave the Way – En svart pärlnyans som du kommer grotta ner dig i.

GelColor ger en salongsperfekt finish med upp till tre veckors hållbarhet, medan Infinite Shine ger en högblank finish med traditionell applicering. Nail Lacquer har en högpigmenterad, rik formula för en jämn applicering utan ränder.

Fall Wonders Collection lanseras den 14 augusti 2022. Nail Lacquer och Infinite Shine nyanserna kommer att finnas tillgänglig att köpa i professionella salonger, hos premium återförsäljare och genom e-handel. GelColor kommer endast att finnas att tillgå i salongstjänster.

Nail Lacquer – 184 SEK

Infinite Shine – 222 SEK

Länk till bildbanken och pressrum

Länk till webbplatsen

Länk till Instagram

_____________________________________________________________________________________________

Om OPI

OPI är världsledande inom professionell nagelvård, som en del av skönhets-konglomeratet Wella Company, med visionen att skapa högkvalitativa produkter med fokus på industrisäkerhet och innovation. OPI finns tillgängligt i över 100 länder och är kända för exceptionell kvalitet, fashionabla färger och ikoniska produktnamn. Tillsammans med den långvariga skyddande effekten erbjuder OPI ett utbud som andas lyx.

Topics: BEAUTY

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

Showit Kidane
Head of PR