2022-10-01 09:24Press release

Ghd presenterar ghd Grand-Luxe - limited edition

Pressfoto: ghdPressfoto: ghd

I höst introducerar ghd en ny limiterad kollektion med inspiration från 1920–talets dekadenta anda och exklusiva art déco-stil. Grand-Luxe kollektionen består av ghds bästsäljande stylingverktyg – alla i en lyxig champagne-nyans. Stylingverktygen ackompanjeras av en tillhörande klarröd sammetsnecessär.

Unna dig själv eller någon dig kär en frisyr som håller hela natten lång. Grand-Luxe kollektionen lanseras den första oktober 2022 – lagom inför hösten och vinterns festligheter.

GHD GRAND-LUXE LIMITED EDITION HELIOS HAIR DRYER
Rekommenderat pris: 2 299 SEK
För effektiv föning och stylingresultat som ger 30% mer glans* – ghd heliosTM lättviktiga hårfön har unik AeroprecisTM-teknologi och ett specialanpassat munstycke vilket ger dig förutsättningarna för att uppnå salongsresultat hemma.

GHD GRAND-LUXE LIMITED EDITION PLATINUM+ STYLER
Rekommenderat pris: 3 099 SEK
Det smarta stylingverktyget med en banbrytande Ultra-zoneTM-teknologi reagerar på hur du stylar ditt hår, kontrollerar värmen mer effektivt och förutser dina personliga behov. Allt för att ge dig 70 procent starkare hår**, två gånger så högt skydd mot avmattad färg** och 20 procent mer glans†.

GHD GRAND-LUXE LIMITED EDITION GOLD STYLER
Rekommenderat pris: 2 399 SEK
Den ikoniska ghd goldTM styler har en Dual-zone-teknologi för en prestanda som levererar salongsresultat för ett snyggare, slätare och friskare hår††.

GHD GRAND-LUXE LIMITED EDITION GLIDE
Rekommenderat pris: 1899 SEK
ghd glide, den första professionella värmeborsten som tämjer torrt hår snabbt och enkelt. Den keramiska teknologin med joner värmer upp borsten konsekvent till den optimala styling temperaturen på 185oC - för garanterat friskare hår. Kombinationen av korta och långa borst tillåter att stora sektioner stylas och ger en mjuk och naturlig rörelse i håret.

Kollektionen finns tillgänglig hos utvalda återförsäljare och på ghdhair.com.

* jämfört med självtorkat hår

**håret slits mindre och ger två gånger bättre skydd mot avmattad färg jämfört med ett stylingverktyg som har en temperatur på 230 grader.

† beprövad att ge mer glans jämfört med självtorkat hår.

†† i ett test med 128 kunder var majoriteten överens om att ghd gold® presterade bättre än vad ghd V® gjorde genom att få håret att kännas slätare, mjukare, glansigare och se mer hälsosamt ut.

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

Showit Kidane
Head of PR