2022-05-09 08:25Press release

3D-konstnären Natalie Liu tolkar LYFT/LAB’s kommande släpp; “Collection 07 - Like Nothing Else”

- “De 3D animeringar som jag har skapat är surrealistiska”- “De 3D animeringar som jag har skapat är surrealistiska”

Under vecka 18, den 5:e maj, släpper LYFT/LAB ytterligare tre innovativa, limiterade smaker. Den limiterade kollektionen ”Collection 07 - Like Nothing Else” är inspirerad av tre kakaobaserade smaker tillsammans med hallon, apelsin och salt karamell. I samband med lanseringen har man gått ihop med 3D-konstnären Natalie Liu, som tolkat de tre smakerna i form av tre digitala konstverk. Kollektionen kommer att finnas tillgänglig online samt i pop-up butiken på Sankt Paulsgatan 3, i Stockholm.

Nya kakaobaserade smaker i påfyllningsbara metallburkar möter futuristiska former och rörelser. “Collection 07 - Like Nothing Else” släpps i tre limiterade smaker: syrlig hallon som passar perfekt med kakao, salt karamell som har en söt och salt smak i kombination med kakao samt apelsin som ger en fräschör till kakao. Den limiterade kollektionen säljs tillsammans med två återanvändningsbara metalldosor i silver och roséguld samt smidiga refillpåsar så att dosan enkelt kan fyllas på med valfri smak.

Efter framgångsrika kollektionssläpp tillsammans med Adam Dahlberg (Misshumasshu), Frida Vega (Nuda Paper), Crayon med flera har LYFT/LAB, inför detta släpp, ingått ett samarbete med 3D-konstnären Natalie Liu. Vad hon älskar mest med 3D-design är att hon får utforska och mixa olika estetiker och modern kultur med nya teknologier och det är precis vad hon har gjort för den nya kollektionen. Smakerna kommer till liv i LYFT/LAB's senaste samarbete med den londonbaserade 3D-konstnären. Nathalie omvandlar de nya, kakaobaserade smaker genom digitala konstverk och Augmenetd Reality för att skapa en unik sensorisk upplevelse. Hennes 3D animeringar är särskilt skapade för att representera kollektionens lekfulla kombination av textur och smak.

"Den nya kollektionen “Like Nothing Else” har verkligen inspirerat mig. Jag har tolkat de olika smakerna och skapat abstrakta former som känns familjära men samtidigt som inget annat vi sett tidigare. De 3D animeringar som jag har skapat är surrealistiska - som inte försöker efterlikna verkliga dynamiska rörelser", säger konstnären Natalie Liu.

Kollektionen levereras i en exklusiv limited edition box. Dosorna kommer i silver eller roséguld, och de kakaobaserade smakerna i separata påsar.

“Collection 07 - Like Nothing Else” lanseras den 5:e maj och kommer att finnas exklusivt på lyftlab.se samt på LYFT/LAB’s pop-up på Sankt Paulsgatan 3. Pop-up butiken kommer att hållas öppen mellan veckorna 19-23, där man får möjlighet att uppleva interaktiva installationer som presenterar kollektionen och konstverken.

Priser:
Startkit: 65 SEK
Refill, singel: 45 SEK
Refill, trepack: 105 SEK
Refill, sexpack: 190 SEK

____________________________________________________________________________________________

Om LYFT/LAB
Målet med LYFT/LAB är att skapa ett innovativt, livfullt och inspirerande varumärke som stödjer LYFT och kan utveckla sortimentet ytterligare. LYFT är helvita, smakrika nikotinportioner fyllda med innovation som erbjuder en effektiv nikotinupplevelse och spännande smaker helt utan tobak. LYFT’s mål är att förenkla vardagens äventyr och har därför utvecklat en produkt som erbjuder en ny stimulans för en generation som alltid är på språng. Det är senaste generationens nikotinpåsar - skapade för att ge dina sinnen ett lyft, vart du än befinner dig i vardagslivet.

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

Showit Kidane
Head of PR