2022-06-29 12:14News

Hotel Kung Carl bjuder in till två nya uteserveringar och takterrass

Pressbild: Uteservering La Belle Epoque, Hotel Kung CarlPressbild: Uteservering La Belle Epoque, Hotel Kung Carl

Hotel Kung Carl välkomnar sommaren med två helt nya uteserveringar och nylanserad takterrass – med perfekt utsikt mot Stureplansvimlet. Uteserveringarna är en naturlig förlängning av hotellets nordfranska bistro: La Belle Epoque och hotellets Cocktailbar. Högst upp på hotellet och med fantastisk utsikt över Stockholms vackra hustak erbjuds en exklusiv och intim takupplevelse – tillgänglig för hotellets gäster och privata tillställningar.

Uteserveringen och takterrassen följer hotellets romantiska interiör med mjuka toner i rosa och grönt, iklätt lekfulla mönster. Citronträd, färgsprakande blomsterarrangemang och klättrande murgröna ger en känsla av en lummig Provence-trädgård. Takterrassens unika läge erbjuder sol hela dagen vilket garanterar sköna sommardagar.

- Visionen med uteserveringarna är att flytta ut bistro La Belle Epoque och Cocktailbaren till sommaren. Vi vill framkalla en känsla av en livlig fransk bistro i Paris. Uteserveringen som hör till bistro La Belle Epoque bjuder på eleganta franska rätter med en internationell touch. På sommarmenyn återfinns våra klassiska signaturrätter såsom moules men även hängmörat kött och rätter med influenser från det svenska köket. På Cocktailbarens sommarmeny finns uppfriskande cocktails såsom Italicus Grape Spritz, säger Jan Andersson, krögare och VD för restauranggruppen.

Hotel Kung Carls takterrass finns tillgänglig att abonnera för middagar likväl som mingel och after work. Den lämpar sig bäst för ca 24 personer till middag och upp till 40 personer för ett mingel. Njut av ett iskallt glas rosé eller en läskande apérol spritz i kvällssolen och blicka ut över Stockholms ikoniska stadssiluett.

Pressbild: Takterrass, Hotel Kung Carl

- Vi är glada att äntligen få erbjuda våra hotellgäster, och även andra gäster, möjligheten att ta del av våra fantastiska uteserveringar och vår intima takterrass - för att äta frukost, middag eller ta en after work i solen, säger Daniel Boudal, operativ chef på Hotel Kung Carl.

Hotel Kung Carl ser fram emot att välkomna gäster till uteserveringarna och takterrassen hela sommaren. Uteserveringen bokas via hemsidan. För att reservera takterrassen kontakta Hotel Kung Carl via mail eller telefon: 08-463 50 00.

Länk till presskit

Länk till webbplatsen

Om Hotel Kung Carl

Hotel Kung Carl grundades redan 1866 och var först med att använda ordet “restaurant” i Sverige. Under 1920-talet blev Hotel Kung Carl en av Stockholms mest populära mötesplatser för kultureliten. Karl Gerhard, August Strindberg och Hjalmar Söderberg bodde ofta hos "Kungen" som de oftast kallade hotellet för. Filmstjärnan och ikonen Greta Garbo bodde också ofta på Hotel Kung Carl under 1930-talet. Hotellet hade en nyöppning i fjol, 2021, med en ny vacker interiör och en helt ny cocktailbar, vinbar samt den nya franska bistron: La Belle Epoque.

About Hoss Agency

HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands. We love storytelling and our strength lies in creating the right context where the stories become reality for people to enjoy. We have firsthand experience of the necessary ingredients for brands to stand-out. We aim to leverage this experience to help clients strengthen their brands. We always strive to create the ultimate experience. In other words, we strive to create a HOSS moment. HOSS Agency is a unique PR & Production agency offering tailor-made services to individuals and companies who wish to amplify their brands.

Maral Nazari
Junior PR & Social Media Consultant