2022-08-25 07:30Pressmeddelande

Higher tilldelas ”Best Mobile Recruitment Tool Company - Stockholm”

Priset för “Best Mobile Recruitment Tool Company – Stockholm” tilldelas rekryteringsföretaget Higher i Scandinavian Business Awards 2022. I verktyget sker hela ansökningsprocessen direkt i mobilen utan CV och andra dokument.

Higher har jobbat med CV-fri rekrytering sedan 2019. Embryot till det som idag är Higher föddes ur ett internt behov hos moderbolaget Next U som jobbar med just rekrytering. Verktyget har sen dess utvecklats och kommersialiserats. Idag används det inom flera olika branscher såsom dagligvaruhandeln, detaljhandeln, restaurang/hotell samt yrkessektorn.

Higher har tilldelats utmärkelsen för att ha brutit ny mark inom rekrytering i form av en digital lösning med kompetensbaserade frågor, personlighetstest och videopresentation – allt direkt i mobilen.

Vi är oerhört glada och stolta av att få denna utmärkelse då vi tror hårt på vår idé om en digital, CV-fri rekrytering som är smidig för både företag och kandidater”.

Nicklas Wikblad, Chief Marketing Officer Higher

Läs mer om Higher här: https://uhigher.se/

Läs mer om Scandinavian Business Awards här: https://www.eubusinessnews.com/awards/scandinavian-business-awards/

Pressrelease från EU Business News (som genomför Scandinavian Business Awards) här:

Läs mer i vår artikel i EU Business News här: https://www.eubusinessnews.com/issues/scandinavian-business-awards-2022/36/

Om Higher

Higher är ett mobilt rekryteringsverktyg som på ett markant sätt effektiviserar rekryteringsprocessen. Istället för CV och personligt brev söker kandidaterna jobb genom att svara på kompetensbaserade frågor, psykologiska tester och video, direkt via sina mobiltelefoner på bara ett par minuter. Genom en helt digitaliserad process utan dokument, blir rekryteringen betydligt mer hållbar.

Chief Marketing Officer
Nicklas Wikblad