2022-06-09 05:50Pressmeddelande

Miss Inga är tillbaka – midsommar på Hasselbacken 2022

Midsommar Hasselbacken 2022 med Miss Inga och Helga (Ingmari Pagenkemper).Midsommar Hasselbacken 2022 med Miss Inga och Helga (Ingmari Pagenkemper).

Den udda och något vrickade midsommartraditionen med dragshowartisten Miss Inga är tillbaka på Hasselbacken. Meddansörinna runt stången är Ingmari Pagenkemper under sitt midsommaralter ego “Helga”.

– Jag brukar hota med att detta blir mitt sista år som Stockholms mesta (och bästa) ringdansledare. Men även i år blev jag övertalad att hoppa runt och försöka sjunga ”Små grodorna” med knastrig musikbakgrund. I största hemlighet älskar jag ju det såklart, säger Martin “Miss Inga” Johansson.

Hasselbackens inkluderande midsommarfirande innehåller högtidens alla måsten som klädsel och resning av midsommarstången, allsång, lekar och snapsvisor – men förbered er på oväntade överraskningar med kalasets värdar Martin “Miss Inga” Johansson och Ingmari “Helga” Pagenkemper, Cirkus Venues VD.

– Jag föredrar alltid stan framför landet, så jag kommer aldrig att släppa denna galna tradition även om jag stundvis under dagen ångrar mig bittert varje år, skrattar Ingmari Pagenkemper.

Efter firandet fortsätter kvällen med öppna barer, restaurang och DJs.

Vad: Midsommarfirande på Hasselbacken
När: Fredag den 24 juni från klockan 11.00
Var: Hasselbacken Terrassen, Djurgården
Hur: Fri entré men bordsbokning rekommenderas

Mer information och bordsbokning.

Hålltider:
Klockan 11.00: Smyckning av midsommarstång
Klockan 12.00: Lekar och överraskningar till alla barn
Klockan 14.00: Resning av midsommarstång, snapsvisesång och dans
Ingen åldersgräns.

Kontakt för pressförfrågningar:
Karin Bernhardsson
Mejl: karin@sethosten.se

Om Hotell Hasselbacken

Välkommen till Hotell Hasselbacken! Det historiska Hotell Hasselbacken är vackert beläget på Djurgården i Stockholm. Med 113 hotellrum, restaurang, bar, relaxavdelning och mötes- & eventlokaler för upp till 300 personer är Hotell Hasselbacken på Djurgården ett perfekt val för weekend-resan såväl som företagsevenemang. Restaurangen på Hasselbacken är genomsyrad av historia och erbjuder klassiska rätter med en modern touch. Våra hotellrum är rymliga och du bor nära Djurgårdens alla attraktioner som Gröna Lund, Skansen, ABBA The Museum och Vasamuseet. Om du ska på föreställning på Cirkus så bor du smidigt på Hasselbacken som ligger vägg i vägg.