2023-05-31 08:18Pressmeddelande

Midsommarfirande med flärd på Hasselbacken 23 juni

Lillan och Tjorven, Niklas Närman SvenssonLillan och Tjorven - fotograf: Christian Hagward Niklas Närman Svensson - fotograf: Nikola Stankovic

Som traditionen bjuder så blir det även i år ett flärdfullt midsommarfirande på Hasselbacken den 23 juni. Det blir dans runt midsommarstången, lekar, roligheter och en läcker midsommaraftonsmeny för både stora och små. I år får Hasselbacken finbesök av Lillan & Tjorven i dragduon HBTQUL som kommer att bidra med glans och göra dagen extra härlig.

Lillan & Tjorven gjorde succé på Pop Storys första karaokebrunch i söndags då de underhöll en stor skara jublande gäster. På midsommarafton återvänder de till Djurgården med förstärkning av skådespelaren och musikern Nils Närman Svensson

Mellan 12.00 - 16.00 blir det dans runt midsommarstången, lekar, sång och underhållning.
Från 12.00 och framåt serveras en trerätters midsommaraftonsmeny för 695 kronor/per person med bland annat klassiker som matjessill och gräddtårta. Det finns självklart även en vegetarisk meny och en barnmeny för barn under 12 år som kostar 115 kr/per person.

VAR: Hasselbacken, Hazeliusbacken 20
NÄR: Midsommarafton, 23 juni.
Mer information: Midsommar på Hasselbacken

Om Hotell Hasselbacken

Välkommen till Hotell Hasselbacken! Det historiska Hotell Hasselbacken är vackert beläget på Djurgården i Stockholm. Med 113 hotellrum, restaurang, bar, relaxavdelning och mötes- & eventlokaler för upp till 300 personer är Hotell Hasselbacken på Djurgården ett perfekt val för weekend-resan såväl som företagsevenemang. Restaurangen på Hasselbacken är genomsyrad av historia och erbjuder klassiska rätter med en modern touch. Våra hotellrum är rymliga och du bor nära Djurgårdens alla attraktioner som Gröna Lund, Skansen, ABBA The Museum och Vasamuseet. Om du ska på föreställning på Cirkus så bor du smidigt på Hasselbacken som ligger vägg i vägg.