2021-06-08 12:49Pressmeddelande

Midsommar med dragshowartisten Miss Inga är äntligen tillbaka

Art Work, Johanna Carlberg, Seth&ÖstenArt Work, Johanna Carlberg, Seth&Östen

Hasselbacken öppnade portarna igen i slutet på maj och drar nu igång ordentligt med den annorlunda Stockholmstraditionen - midsommarfirande med Martin “Miss Inga” Johansson och Ingmari “Helga” Pagenkemper.

“Efter att ha gått miste om förra årets firande finns det ingen hejd på vad Miss Inga kan hitta på. Är lite orolig över att hen kommer slinka ner i diket med prästens lilla kråka. Varnar redan nu känsliga tittare” säger Martin “Miss Inga” Johansson.

Hasselbackens inkluderande midsommarfirande kommer innehålla högtidens alla måsten som klädsel och resning av midsommarstång, allsång, (coronasäkra) lekar och snapsvisor men förbered er på oväntade överraskningar! Som värdar för kalaset står dragshowartisten  Martin “Miss Inga” Johansson och Ingmari “Helga” Pagenkemper, Cirkus VD.

“Jag har varit med om mycket med Miss Inga men efter det gångna året är jag mer peppad än någonsin men också livrädd”  skrattar Ingmari Pagenkemper.

Efter firandet fortsätter kvällen med öppna barer, restaurang och DJs. Hasselbacken följer Hälsomyndighetens riktlinjer och alla aktiviteter kommer ske utomhus. För att närvara kommer du hänvisas till angivna sittplatser, boka därför gärna bord innan. Drop-in endast i mån av lediga platser.

Vad: Midsommarfirande på Hasselbacken
När: Fredag den 25 juni från klockan 11.00
Var: Hasselbacken Terrassen, Djurgården
Hur: Fri entré men bordsbokning rekommenderas

Hålltider:
Klockan 11.00: Smyckning av midsommarstång
Klockan 12.00: Coronasäkra lekar och överraskningar till alla barn
Klockan 14.00: Resning av midsommarstång, snapsvisesång och coronasäker sittdans

Trerätter midsommarmeny
– Matjesill, krossad potatis, ägg, gräddfil, rödlök, brynt smör
– Grillad biff, hasselbackspotatis, kryddsmör, rödvinssås, tomatsallad
– Jordgubbstårta

595 kr/person (För barn under 12 år så kommer det att finnas en barnvänlig version utav huvudrätten samt jordgubbstårta som dessert för 195 kr.)

Ingen åldersgräns.

Hjärtligt välkomna!

www.hasselbacken.com/midsommar

Om Hotell Hasselbacken

Välkommen till Hotell Hasselbacken! Det historiska Hotell Hasselbacken är vackert beläget på Djurgården i Stockholm. Med 113 hotellrum, restaurang, bar, relaxavdelning och mötes- & eventlokaler för upp till 300 personer är Hotell Hasselbacken på Djurgården ett perfekt val för weekend-resan såväl som företagsevenemang. Restaurangen på Hasselbacken är genomsyrad av historia och erbjuder klassiska rätter med en modern touch. Våra hotellrum är rymliga och du bor nära Djurgårdens alla attraktioner som Gröna Lund, Skansen, ABBA The Museum och Vasamuseet. Om du ska på föreställning på Cirkus så bor du smidigt på Hasselbacken som ligger vägg i vägg.