2023-06-28 11:47Pressmeddelande

Konsertsommaren på Hasselbacken fortsätter med Linnea Henriksson

Linnea Henriksson (Foto: Eva Edsjö)Linnea Henriksson (Foto: Eva Edsjö)

Den 3 juni var det premiär av sommarens utomhuskonserter i Hasselbackens vackra trädgård - en premiär som inkluderade både Movits!, dans och allsång. Två veckor senare var det dags för Per Persson & Nya Packet och Engmans Kapell och den 7 juli blir det konsert med underbara Linnea Henriksson.

Josefine Prihm, programchef på Cirkus Venues, säger: "Det har varit en helt fantastisk start på sommaren på Hasselbacken och nu inleder vi juli med Linnea och hennes enda stora sommarkonsert i Stockholm! Den vill man inte missa!"

Soul Train In The Park (foto: Julia Viklund)

I augusti fortsätter ett pärlband av konserter i den ljumma sommarnatten. Först ut är Bob Hund som spelar både den 2 och 3 augusti. Den 18 augusti kommer Jennie Abrahamson och Sophie Zelmani som gör varsin konsert samma kväll. Dagen efter, 19 augusti, kliver Weeping Willows upp på scen och en vecka senare är tiden inne för Patrik Isaksson den 25 augusti. Sommaren avslutas den 26 augusti med en stor dansfest tillsammans med arrangören Soul Train Party

Förutom härlig musik erbjuder Hasselbacken både mat av högsta kvalitet och sköna hotellsängar. Det går utmärkt att boka bord och hotellrum i samband med biljettköp.

Mer information och köp av biljetter, klicka på länken: Live på Hasselbacken

Spelschema
7 juli: Linnea Henriksson
2 -3 augusti: Bob Hund
18 augusti: Jennie Abrahamson och Sophie Zelmani
19 augusti: Weeping Willows
25 augusti: Patrik Isaksson
25 augusti: Soul Train in the Park

Alla konserter börjar 20.00 förutom Soul Train In The Park som börjar 16.00.

Om Hotell Hasselbacken

Välkommen till Hotell Hasselbacken! Det historiska Hotell Hasselbacken är vackert beläget på Djurgården i Stockholm. Med 113 hotellrum, restaurang, bar, relaxavdelning och mötes- & eventlokaler för upp till 300 personer är Hotell Hasselbacken på Djurgården ett perfekt val för weekend-resan såväl som företagsevenemang. Restaurangen på Hasselbacken är genomsyrad av historia och erbjuder klassiska rätter med en modern touch. Våra hotellrum är rymliga och du bor nära Djurgårdens alla attraktioner som Gröna Lund, Skansen, ABBA The Museum och Vasamuseet. Om du ska på föreställning på Cirkus så bor du smidigt på Hasselbacken som ligger vägg i vägg.