2021-11-26 07:05Pressmeddelande

Glittrande nyårsfest med Mrs M på Hasselbacken

Hasselbacken och Mrs M bjuder in till decenniets första och största nyårsfest med glitter de kadens & fest hela natten. Festbiljetter finns nu att köpa på hasselbacken.com.

Hasselbacken på Kungliga Djurgården bjuder in till en nyårsnatt på Hasselbacken med fest, glamour och firande i alla våra salar och vrår. Hela Hasselbacken, med både terrasser och trädgård kommer att skimra av lyx och dekadens ända in i småtimmarna.

Mrs M är kvällens värdinna och ser till att nyårsfesten blir ett minne för livet.

Glittrande glamour med festens värdinna

När de flesta har legat hemma i mysbrallor i snart två år har nyårsfestens värdinna Mrs M legat draperad över sin divan i negligé och svandun, klappat sin svarta katt och sippat champagne. En och annan diamant har också hunnit putsas till perfektion.

“Det anrika nöjespalatset Hasselbacken håller på att vakna till liv likt sin storhetstid på Bellmans dagar. Men vi har en annan drottning. Ulla Winblad - step aside - Bellman har fallit för en ny gudinna”, hälsar Mrs M och hänvisar till sitt eget jag.

Discohits och dansgolv som får kristallkronorna att skaka

I Hasselbackens gigantiska spegelsal Crown dansas det till discohits som får kristallkronorna att skaka. I Hasselbackens källare skapas nyårsvibes efter eget behag där det dansas till musiken som gästen själv väljer i ett "silent disco".

För den som vill ha en kort sträcka till sängen och vakna upp i Hasselbackens vita lakan på årets första dag finns det en handfull rum kvar på nyårsnatten. I nyårspaketet ingår övernattning, frukost och inträde till festen.

Vad: Nyårsfest med Mrs M på Hasselbacken, Djurgården i Stockholm
När: Nyårssupé i restaurangen från klockan 18.00 / Festinträde från klockan 22.00
Pris: Endast festinträde 495 kronor / Nyårssupé & fest från 995 kronor

Om Hotell Hasselbacken

Välkommen till Hotell Hasselbacken! Det historiska Hotell Hasselbacken är vackert beläget på Djurgården i Stockholm. Med 113 hotellrum, restaurang, bar, relaxavdelning och mötes- & eventlokaler för upp till 300 personer är Hotell Hasselbacken på Djurgården ett perfekt val för weekend-resan såväl som företagsevenemang. Restaurangen på Hasselbacken är genomsyrad av historia och erbjuder klassiska rätter med en modern touch. Våra hotellrum är rymliga och du bor nära Djurgårdens alla attraktioner som Gröna Lund, Skansen, ABBA The Museum och Vasamuseet. Om du ska på föreställning på Cirkus så bor du smidigt på Hasselbacken som ligger vägg i vägg.