2021-02-23 14:43Pressmeddelande

Hantverksdata förvärvar Tracked

Hantverksdata fortsätter sin framgångsresa med att digitalisera hantverksbranscherna och förvärvar det molnbaserade projektsystemet Tracked. Ett system som ger full överblick över alla entreprenadprojekt – både för dig, dina kunder och kollegor.

Tracked kommer att tillföra Hantverksdata-koncernen, en rad välkända och välrenommerade entreprenadföretag i miljardklassen samt en mängd kunskap. Kunskap som finns både via systemet Tracked, men även via det mycket erfarna och kompetenta gänget som ligger bakom Tracked. De vet hur riktigt stora entreprenadprojekt ska hanteras.

- Att få in Tracked-systemet och personerna bakom det känns fantastiskt och jag är övertygad om att de med sin kompetens, främst inom hur man på bästa sätt bygger lösningar för hur de riktigt stora entreprenadprojekten ska styras och följas upp, kommer bidra till vår fortsatta resa att via våra system digitalisera och effektivisera hantverksföretag runt om i Norden, säger Mikael Viotti, Hantverksdata.

- Hantverksdata med sin starka position är den bästa partner vi kan tänka oss. Vi är övertygade om att vi nu tillsammans kommer att attrahera ännu fler nya kunder, både i och utanför Sverige, vi får tillgång till helt andra resurser än tidigare. Våra befintliga kunder kommer att servas på ett ännu bättre sätt, inte minst genom ett bredare erbjudande. Vi ser fram emot den fortsatta gemensamma resan, säger Mats O Paulsson, en av grundarna av Tracked.

- Filosofin bakom Tracked är tillgänglighet, enkelhet och transparens. Med Hantverksdata som ägare och förvaltare kommer produkten ytterligare att stärkas, säger Sven Wickström, systemarkitekt för och utvecklare av Tracked.

Samtliga grundare till Tracked kvarstår i sina nuvarande roller och blir efter affären delägare i Hantverksdata.

Om Tracked
Tracked grundades 2016, kontor i Malmö och skapades utifrån årtionden av erfarenhet kring hur man på bästa sätt driver och följer upp entreprenadprojekt. Kvartetten som ligger bakom är Mats O Paulsson med erfarenhet från bl.a. Skanska och Peab, Peter Andersson, erfarenhet från ett flertal verksamheter inom byggsektorn, Per Paulsson, erfarenhet från bl.a. Capgemini och GDL och Sven Wickström som bl.a. utvecklat system till Peab.

Tracked är ett molnbaserat projektsystem som på bästa sätt skapar verklig affärsintelligens till dina entreprenadprojekt. Med alla intäkter och kostnader samlade skapar systemet total transparens och uppdaterade analyser av det ekonomiska dagsläget.

För ytterligare information:
Mats O Paulsson, 0768-42 89 15, mats@naasforvaltning.se
Mikael Viotti, CEO, Hantverksdata AB, 0703-89 00 93, mikael.viotti@hantverksdata.se

Om Hantverksdata

Hantverksdata är ett affärssystemföretag med mer än 180 anställda, +300mSEK i omsättning och 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata har företag i både Sverige, Finland, Norge och Danmark. Företaget är marknadsledande på affärssystem till el-, VVS-, målnings, golv- och glasindustrin med sina moduluppbyggda molnbaserade system. Totalt har Hantverksdata över 10 000 kunder och 85 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas molnbaserade lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare.