2021-06-07 07:30Pressmeddelande

Hantverksdata förvärvar REKYL

Niklas Schotte, REKYL och Mikael Viotti, Hantverksdata.Niklas Schotte, REKYL och Mikael Viotti, Hantverksdata.

Hantverksdata förvärvar företaget bakom det molnbaserade verksamhetssystemet - REKYL. Ett förvärv som både stärker Hantverksdata kompetensmässigt och positionsmässigt i en rad olika branscher som tex bygg, sanering, entreprenad och fastighetsunderhåll. För REKYL innebär förvärvet större muskler på sin fortsatta resa.

REKYL kommer fortsatt att ledas av Niklas Schotte som tillsammans med övriga ägare blir delägare i Hantverksdatakoncernen. Kontoret blir kvar i Uppsala och Rekyl kommer fortsätta att utvecklas och supporteras som tidigare fast nu med tillgång och stöd av hela Hantverksdata koncernen.

- Det är ett imponerande företag och system som Niklas och Ibrahim byggt upp. Vi är glada och stolta över att de valt vara delaktiga på vår fortsatta resa att digitalisera ”Hantverks - Europa”.  Jag är övertygad om att Niklas med sina kompetenta medarbetare kommer att bidra till att stärka oss på en rad olika områden i såväl Sverige som på andra ställen i vår koncern, precis som jag tror att vi på Hantverksdata kan bidra en hel del till att snabba upp Rekyls fortsatta resa, säger Mikael Viotti, VD, Hantverksdata.

Denna kombination av kunskaper och erfarenheter blir ett starkare erbjudande till marknaden och en ännu bredare plattform för entreprenad- och servicebranschen.

- Det känns otroligt roligt och spännande att bli en del av Hantverksdata, vi kommer nu kunna utveckla REKYL till ett ännu bättre system för våra kunder och vi ser väldigt många fördelar för både kunder och personal att framöver jobba ihop Hantverksdatakoncernen, säger Niklas Schotte, VD, Schotte Systems AB.

Schotte Systems AB är ett företag med kontor i Uppsala. De utvecklar och säljer det molnbaserade verksamhetssystemet REKYL till entreprenad- och serviceföretag. Företaget har 28st anställda, omsätter ca 27MSEK och har ca 500st kunder som använder REKYL.
Läs mer https://www.rekyl.nu/

Om Hantverksdata

Hantverksdata är ett helägt dotterbolag till Hantverksdata Norden AB, koncernen med över 200 anställda och 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 90 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer https://www.hantverksdata.se/

Mikael Viotti