2021-10-22 09:17Pressmeddelande

Fredrik Silfwerplatz tillträder som ny VD på Hantverksdata

Fredrik Silfwerplatz är ny VD för Hantverksdata Sverige.Fredrik Silfwerplatz är ny VD för Hantverksdata Sverige.

Fredrik Silfwerplatz har utsetts till ny VD för Hantverksdata Sverige. Han kommer att ersätta Mikael Viotti som har varit VD för Hantverksdata Sverige sedan 2007. Viotti blir kvar inom koncernen som koncernchef och ansvarig för HVD Group.

Fredrik Silfwerplatz har en gedigen erfarenhet inom försäljning och ledarskap via en rad renommerade Tech bolag, nu senast från Oracle som Head of CX Nordics innan dess CA Technologies (Country Manager), Software AG (Nordisk Säljchef), samt haft ledande positioner inom ERP bolagen SAP & IBM.

Hantverksdata dominerar idag marknaden kring service- och projektsystemlösningar som möter hantverkarnas behov på den nordiska marknaden. Ett företag i snabb tillväxt med strävan efter att leverera det bästa ERP- systemen till Norden och nu senast Tyskland. Hantverksdata expanderar i snabb takt, organisationen växer och Fredrik Silfwerplatz tillträder för Sverige med start idag.

– Jag är övertygad om att Fredrik, med sina mångåriga erfarenheter och sitt driv, kommer att få koncernens största dotterbolag att växa ännu fortare via både nya kunder och befintliga kunder, säger Mikael Viotti.

Fredrik Silfwerplatz blir ny verkställande direktör för Hantverksdata Sverige, och tillträder idag den 22/10–2021 och ersätter då Mikael Viotti som varit VD för Hantverksdata Sverige sedan 2007. Viotti blir kvar inom koncernen som koncernchef och ansvarig för HVD Group.

-  Det känns både hedrande och otroligt spännande att leda Hantverksdata in i framtiden. Jag ser fram emot att tillsammans med mina nya medarbetare och kunder ta nästa steg i företagets utveckling och skapa det bästa erbjudandet på marknaden för våra nuvarande och framtida kunder. Idag är Hantverksdata störst i Norden gällande affärssystem för hantverkare, och nästa fas är att etablera oss i Tyskland vilket är en spännande utmaning, säger Fredrik Silfwerplatz.

För ytterligare information:

Fredrik Silfwerplatz, VD, Hantverksdata Sverige AB, +46 72 083 26 69, fredrik.silfwerplatz@hantverksdata.se

Mikael Viotti, CEO, HVD Group, +46 70 389 00 93, mikael.viotti@hantverksdata.se

Om Hantverksdata

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har över 230 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 90 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer https://www.hantverksdata.se/

Mikael Viotti
CEO HVD Group