2023-02-07 13:41Bloggpost

Entré Office gör succé – med stor erfarenhet från branschen

Fredrik Krantz har arbetat som målare i 18 år.
Nu har han tagit sin stora erfarenhet från branschen med sig till sitt nya uppdrag hos Hantverksdata.
Där säljer han helhetslösningen Entré Office – ett molnbaserat projektverktyg som minimerar det administrativa arbetet för hantverkare i en enda smidig mobil lösning.
– Projektstyrningen i appen är otroligt bra, säger han.

Med erfarenhet kommer kunskap, och efter 18 år som målare vet Fredrik Krantz mer än väl vad som både behövs och efterfrågas av alla olika typer av hantverkare.

Ett system som är pålitligt, smidigt, effektivt, mobilt och lätt att överblicka.

Bland annat.

– Jag hade kontakt med Hantverksdata sedan tidigare då jag hade deras lösning Entré Office i mitt företag. Jag var jättenöjd och när jag valde att sadla om passade det här perfekt. Det är ju en fördel att jag har testat flera olika system även innan Entré Office. Jag vet vad man vill ha och hur man vill att det ska fungera, säger han och fortsätter:

– Jag har sett fördelar och nackdelar med alla system som jag har provat tidigare. Vissa är bra på det ena och andra på något annat. Men Hantverksdata har gjort en lösning som fungerar som en helhet, ett planeringsverktyg och ett affärssystem som är lätt att hantera och som verkligen effektiviserar arbetet hela vägen.

“Projektstyrningen är otroligt bra”

Kort och gott, ett fungerade projektverktyg som gör att företaget minimerar risker för felfakturering, förseningar eller missförstånd mellan kund och utförare – och internt.

– Projektstyrningen i appen Entré Office är otroligt bra. Det är den allra största fördelen och den innehåller ett orderhanteringssystem som är helt grymt, säger Fredrik Krantz.

Här kommer du igång med Entré Office direkt!

Administrationen och pappersarbetet blir minimalt tidsödande med Entré Office. Här projekteras jobben, från offert till beställning av material, tidsestimering, och allt annat som kan dyka upp under ett jobb. Avviker något från plan så rapporteras det enkelt och smidigt i appen. När jobbet sedan är klart finns redan all dokumentation klar till fakturering – som sköts direkt från appen oavsett var man befinner sig.

– Digitala verktyg har ju funnits ett tag nu och några tror att det är svårt och krångligt att byta system. Det är det inte! Jag har själv bytt system tre gånger när jag arbetade som målare och det är enkelt. Det gäller bara att hitta en brytpunkt där det passar att byta.

Lätt att få grepp

Det är givetvis också smidigt. Har man arbetat med ett system innan så vet man redan från början ungefär hur det fungerar, och är man ny på det digitala så är det enkelt att få grepp om hur det fungerar då med.

– Vår support på Hantverksdata är så himla bra, de hjälper till med allting. Även vi säljare finns till hands så att det blir en smidig övergång eller nystart, säger Fredrik Krantz.

Ett enklare liv för dig som är hantverkare
Kom igång direkt eller boka en gratis demo här!

Alla som startar Entré Office får en demonstration i hur programmet fungerar, och sedan görs en uppstart tillsammans med supporten och en enklare utbildning i systemet. Sedan är man i gång!

– Jag håller kontakt med mina kunder och brukar ringa upp efter ett tag och höra hur det går. Det är sällan några problem alls, men om de har frågor så löser vi det direkt, fortsätter Fredrik.

Hela kontoret på fickan

Entré Office är framtaget för mindre företag med 1 till 20 anställda och appen gör att företagen hela tiden har hela kontoret på fickan. Offerter, planering, arbetsordrar, tidrapportering och beställning av material… Ja, det är bara en del av vad man kan använda appen till.

– En enorm fördel med just Hantverksdatas projektstöd är att alla delar i vårt system är så enkla att arbeta med. Som vår samarbetspartner Klarpris till exempel.

Klarpris inköpscentral för VVS och el gör att användarna bara behöver ett enda program för att leta upp sina bästa nettopriser med de största rabatterna hos sina grossister. Tiden de spar genom att ha en sida med allt i stället för att leta hos flera olika grossister är betydande.

Hantverksdata hjälper din firma att ta nästa steg
Här kommer du igång direkt!

Allt samlat på ett ställe

För här finns alltså allt samlat. Man letar reda på det man behöver och lägger bara till i projektet – och då hamnar rätt material på rätt arbete direkt. Blir det material över så noterar man det i appen och sedan förs det automatiskt vidare till fakturan.

– Där möter vi väldigt många glada miner, det är en mycket uppskattad del av vår lösning. Att man hittar de bästa priserna utan att behöva lägga ner den där tiden. Det betyder massor, säger Fredrik Krantz.

Hantverksdata fortsätter också kontinuerligt att utveckla alla sina lösningar och system. Det finns trots allt en anledning till att man varit marknadsledande i nästan ett halvt sekel.

– Vi har hundra utvecklare som jobbar med våra system, så det kommer nya funktioner titt som tätt. Och alla blir delaktiga i utvecklingen, både vi och våra användare. Vi lyssnar på våra kunder och säger de att de vill ha en ny funktion så tittar vi på det, säger Fredrik Krantz och konstaterar sedan:

– För det här jobbet tar vi alla verkligen på allra största allvar. Det är ju våra kunder som sitter på kunskapen och som vet vad som behövs. Det är våra användare som är den viktigaste delen i vårt utvecklingsarbete.

Testa Entré Office i 30 dagar – eller boka en gratis demo här!

Om Hantverksdata

Hantverksdata koncernen, HVD Group, har 260 anställda, omsätter närmare 400 MSEK och har 50 års erfarenhet inom entreprenad- och serviceindustrin. Hantverksdata koncernen har företag i både Sverige, Finland, Norge, Danmark och Tyskland. Företaget är marknadsledande i Norden med sina webbaserade moduluppbyggda system. Totalt har Hantverksdata cirka 10 000 kunder och cirka 100 000 användare inom de olika branscherna. Hantverksdatas lösningar och system utvecklas av hantverkare för hantverkare. Läs mer: https://www.hantverksdata.se/

Caroline Gentzel
Marknadschef