2022-10-28 09:38Pressmeddelande

Rysligt och mysigt i Hågelbyparken

Spökkullen i HågelbyparkenSpökkullen i Hågelbyparken

I Hågelbyparken är det rysligt, mysigt och kul på höstlovet. Besök spökkullen, se föreställningen Hjältinnor, gå på spökjakt eller lös mysterium med Kultursnurran. Och ännu mer!

Varje dag

• Ta med familjen till spökkullen och leta efter häxor, fladdermöss och andra filurer. Spökkullen är skapad tillsammans med parkens dagliga verksamhet.
• Utmana någon i vårt Halloween-bingo – vem får först fem i rad?
• Låna stort plockepinn, kubb och frisbee.

Café Anna Giertz serverar lunch och fika varje dag, alla läskiga och oläskiga är välkomna!

29 oktober

En familjeföreställning om trettonåriga Leyla som gör ett skolarbete om arabisktalande kvinnor som har förändrat världen. Pjäsen spelas på arabiska och översätts till svenska med hjälp av hörlurar. Gratis!

1-2 november

Kultursnurran är ett äventyr där barnen blir skickade på ett mystiskt uppdrag och själva blir hjältarna. Gratis!

4 november

Spökjakt med Hågelby 4H-gård, i år kommer zombies till parken. Endast förbokning av plats, 100 kronor/barn.

5 november

Hågelby 4H-gård anordnar klapphage där barnen får mysa och klappa getter och får. Gratis!

Våra aktiviteter är för barn i olika åldrar (upp till 12 år).

Läs mer: https://hagelby.se/evenemang/hostlov/

Om Hågelbyparken

Hågelbyparken är en levande folkpark och en mötesplats för människors välbefinnande samt för det goda och öppna samhället. Här arrangeras både stora och små evenemang och arrangemang året runt. Valborgsmässoafton firas med eld på vattnet, på midsommar dansar vi runt stången och här firas också flera internationella högtider. Under sommaren bjuder några av Sveriges bästa dansband upp till dans på Stockholms största utomhusdansbana. Hågelbyparken är en plats för föreningar och andra att arrangera evenemang och fester. I Hågelbyparken bedrivs också samhällsnyttiga verksamheter som en 4H-gård och daglig verksamhet. Fastigheterna och marken ägs av Botkyrka kommun. Hågelbyparken sköter om fastigheterna och parken. Verksamheten i parken omfattar konferens, mat och dryck, kultur- och nöjesarrangemang och uthyrning. Hågelbyparken ingår i Upplev Botkyrka AB, ett av Botkyrka kommun helägt bolag. Varje år besöks Hågelbyparken av ca 200.000 gäster. Bolaget har en styrelse bestående av 7 ledamöter inkl. ordförande, vice ordförande och 7 suppleanter, vilka utses av Botkyrka kommunfullmäktige.

Kommunikationsansvarig, Hågelbyparken
Linn Bäckman