2019-04-29 06:30Pressmeddelande

Louise Hoffsten på Hågelbyparkens Stora Scen 3 juli

Louise Hoffsten pressbild foto: Vilma Colling

Hågelbyparken har den stora äran att presentera Louise Hoffsten, Sveriges bluesdrottning, till Hågelbyparkens Stora Scen den 3 juli. Detta är också turnépremiär för hennes folkparksturné och enda konserten i Stockholm.

Louise Hoffsten har en respektingivande 30-årig solokarriär, som förutom bluesen även omfamnat genrer som rock, visa, folkmusik och jazz. Hon har med sin musik successivt och med en självklarhet spelat sig in i publikens hjärta. Sommaren 2019 kommer Louise till folkparkerna i ett intimare, mindre och avskalat format. Under segeldukstaket på Stora Scenen framför hon låtar från hela hennes karriär tillsammans med två gitarrister, en basist och framförallt har hon med sig sin röst och sitt munspel!

Therese Sallhed, Program- och eventansvarig Hågelbyparken:
”Det känns fantastiskt kul att få ha Louise Hoffsten folkparkspremiär här i Hågelbyparken. Louise är en folkkär artist och även en förebild för många kvinnliga musiker.
Detta är ett steg i den utveckling vi gör för den vuxna publiken, en musikscen med bra artister och konserter som passar bra in i vår vackra miljö. Tillsammans ger vi publiken en härlig helkväll med chans att njuta av god mat och dryck och denna fina intima konsert med Louise på scen.”

Produktionen presenteras av Folkets Hus och Parker i samarbete med Headstomp Productions.

Biljetter och servering

Parkserveringen med biljettförsäljning och baren med mat och dryck öppnar redan 17:00 för de som vill sitta ned och njuta innan konserten börjar kl. 19.00.
Ta med picknickfilten och njut av medhavd matsäck eller köp mat och dryck i vår servering.

Biljetter till konserten i Hågelbyparken förköps här från 2 maj. Biljetter kan även köpas i Parkserveringen på konsertdagen.

Njut av sommarkvällen i Hågelbyparken, här möts vacker herrgårdspark med gemytlig folkparkskänsla inbäddad i grönska.

Vi ses i Hågelbyparken!

Om Hågelbyparken

Hågelbyparken är en levande folkpark och en mötesplats för människors välbefinnande samt för det goda och öppna samhället. Här arrangeras både stora och små evenemang och arrangemang året runt. Valborgsmässoafton firas med eld på vattnet, på midsommar dansar vi runt stången och här firas också flera internationella högtider. Under sommaren spelas barnteater och Sveriges bästa dansband bjuder upp till dans på Stockholms största utomhusdansbana under segeldukstak. Hågelbyparken är en arena för föreningar och andra att arrangera evenemang och fester. På Wärdshuset LM och i Anna Giertz Café & Bageri serveras vällagad mat och hembakt bröd till konferens och privata gäster. I Hågelbyparken bedrivs också samhällsnyttiga verksamheter som en 4H-gård och Daglig verksamhet. Fastigheterna och marken ägs av Botkyrka kommun. Hågelbyparken AB sköter om fastigheterna och parken. Vi driver verksamhet som omfattar konferens, mat och dryck, kultur- och nöjesarrangemang och uthyrning. Hågelbyparken AB är ett av Botkyrka Kommun helägt bolag. Varje år besöks Hågelbyparken av ca 200.000 gäster. Bolaget omsatte 2017 20 miljoner kronor och har 22 st anställda, 55% män och 45% kvinnor. Bolaget har en styrelse bestående av 7 ledamöter inkl. ordförande, vice ordförande och 7 suppleanter, vilka utses av Botkyrka kommunfullmäktige.