2022-05-31 07:40Pressmeddelande

Barnteater i sommar

Barnteater i HågelbyparkenFoto: Anna Simonsson

Nu släpper vi sommarens barnföreställningar i Hågelbyparken. Det blir svängig, knasig och härlig scenkonst för alla små och stora barn.

Ta med hela familjen till vår folkpark för att uppleva sång, musik och dans tillsammans med oss. Hoppas vi ses i sommar!

Klockan 13.00 på följande onsdagar:

29 juni: Sjung med Pettson och Findus

6 juli: De oväntade gästerna

20 juli: Världen runt Rut

27 juli: Zillah & Totte

3 augusti: Nalle Clown är försiktig

10 augusti: Dockornas Varieté

60 kr/person

Plats: scenen/dansbanan utomhus (under segeldukstak som skyddar mot regnstänk och starka solstrålar)

Läs mer och köp biljetter: https://hagelby.se/aktiviteter/forestallningar/

Om Hågelbyparken

Hågelbyparken är en levande folkpark och en mötesplats för människors välbefinnande samt för det goda och öppna samhället. Här arrangeras både stora och små evenemang och arrangemang året runt. Valborgsmässoafton firas med eld på vattnet, på midsommar dansar vi runt stången och här firas också flera internationella högtider. Under sommaren bjuder några av Sveriges bästa dansband upp till dans på Stockholms största utomhusdansbana under segeldukstak. Hågelbyparken är en arena för föreningar och andra att arrangera evenemang och fester. I Hågelbyparken bedrivs också samhällsnyttiga verksamheter som en 4H-gård och Daglig verksamhet. Fastigheterna och marken ägs av Botkyrka kommun. Hågelbyparken sköter om fastigheterna och parken. Verksamheten i parken omfattar konferens, mat och dryck, kultur- och nöjesarrangemang och uthyrning. Hågelbyparken ingår i Upplev Botkyrka AB, ett av Botkyrka kommun helägt bolag. Varje år besöks Hågelbyparken av ca 200.000 gäster.

Kommunikationsansvarig, Hågelbyparken
Linn Bäckman