2020-10-16 05:09Pressmeddelande

UTE NU: Eleonor Léone släpper första singeln från kommande EP

Foto: Rickard MoneusFoto: Rickard Moneus

Eleonor Léone är tillbaka med ny musik. Idag släpps singeln Karma.
– Låten handlar om hur ens egna tankar kan göra en till fånge i sig själv.

Eleonor lider av insomnia och skriver ofta musik under sömnlösa nätter, och Karma är inget undantag. Något som passar in särskilt bra på låtens tematik.

– Karma kan man ju se som något bra, att karma kommer till någon som förtjänar det. Men karma kan ju också vara något man är rädd för. Man är rädd för att karma ska straffa en och den rädslan når nya höjder i sitt eget huvud.

Låten är ett hypnotiskt mantra, en slags självuppfyllande profetia i hur paranoida tankar kan göra en instängd i sig själv. En väntan på att karma ska ta ut sin egen rätt.

– Långa nätter med rädsla gör att man kan känna sig som en fånge i det och i sin egen kropp. Låten vill vända rädslan till en styrka, tills man skrattar rädslan i ansiktet.

Låtskrivandet har alltid funnits i Eleonor, men det är inte förrän på senare år hon hittat sig själv i musiken tillsammans med producenten Kenny KNY Lundström. Hennes musik är medryckande elektronisk pop med fingret rätt på pulsen och träffsäkra texter som får en att tänka till en extra gång.

Karma är den första singeln från Eleonor Léones andra EP som väntas inom kort. Förutom att vara artist är Eleonor även Youtuber och influencer, med över 40 000 följare på TikTok. Hon är också del av bandet Le Crash. Hennes musik har blivit omskriven i bland annat Rolling Stone India, Hymn och Popmuzik.

Lyssna på låten på Spotify här.

Ämnen: musik

Om Gul PR

Gul PR arbetar med stora och små bokförlag, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén