2019-11-04 12:18Pressmeddelande

Sveriges Radios omtyckta program Tankar för dagen blir bok

Bokomslag: Tankar för dagen Bokomslag: Tankar för dagen

I nästan 20 år har svenskarna fått höra utvalda personers tankar för dagen. Det har varit allt från existentiella funderingar till vardagsbekymmer och deltagarna har kommit från helt skilda bakgrunder. Nu släpps 45 av dessa tankar av 25 olika röster som bok - med samma namn som programmet.

I snart 20 år har radioprogrammet Tankar för dagen sänts i P1 - som en existentiell pärla mitt i nyhetsflödet. Hundratusentals människor stannar varje morgon upp för en stunds eftertanke. Och tankarna smittar av sig - skribenternas tanke föder ofta en ny tanke hos de som lyssnar.

De 45 texterna är en blandning av betraktelser över sådant som just skett i världen och tankar kring händelser ur det egna livet. En bok full av reflektioner som förhoppningsvis ger inspiration att själv fundera vidare över livet och vår existens.

Skribenterna i Tankar för dagen är Zanyar Adami, Carin Ahlqvist, Olivia Bergdahl, Clara Diesen, Lisbeth Gustafsson, KG Hammar, Ove Haugen, Claes Hultling, Therése Jarland, Emil Jensen, Åsa Larsson, Mark Levengood, Stefan Lindberg, Martina Lundgren, Fausta Marianovic, Navid Modiri, Vania Moore Briones, Henrik Nilsson, Are Norrhava, Anette Sallmander, Håkan Sandvik, Anna Sundström-Lindmark, Patricia Tudor-Sandahl, Carl Otto Werkelid, David Väyrynen.

Tankar för dagen vill ge en stunds eftertanke mitt i morgonens nyhetsflöde. Det kan vara en betraktelse över någonting som just skett i världen eller tankar kring händelser i privatlivet.

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med flera av de största bokförlagen och varumärken så som Yoga Girl och Framgångsshowen, samt företag och profiler.

Linnéa Katz
Linnéa Katz