2020-09-08 06:26Pressmeddelande

Sofia Sivertsdotter aktuell med en bok full av reflektion och självkärlek

Bokomslag: Älskad - vila i den du ärBokomslag: Älskad - vila i den du är

Med sin nya bok Älskad - vila i den du är vill författaren Sofia Sivertsdotter bidra med en ständig följeslagare som påminner en om att man är just det, älskad. Boken är en en samling reflektioner om stillhet och vila - och trycker på att hitta sin inre röst när världen omkring är högljudd.

— Jag längtar alltmer sällan efter det som är nytt, men ofta efter det som är sant. Djup och stillhet väger tyngre än bredd och tempo. Hemma värmer mer än att resa. Få, men nära och innerliga ord och möten, berikar mer än ytliga bekantskaper och mängdläsning. Coronakrisen har fått många att förstå vikten av att stanna upp, tänka om och inse vad man egentligen vill. Krisen har visat att det inte finns krav på att man måste springa runt hela livet, det räcker att stanna upp i vem man är. Att älska sig själv, säger Sofia Sivertsdotter.

Älskad innehåller 75 själsliga teman, med en liten text följt av en meditation och önskan på varje tema. I stort handlar det om att lyssna till sin inre röst och om att skapa utrymme för det som är allra viktigast i livet.

Sofia Sivertsdotter har tidigare gett ut 7 böcker - för både barn och vuxna. Den röda tråden genom alla hennes böcker är hennes kärlek till det skrivna ordet. Numera ges hennes böcker ut på det egna förlaget Goodliness.

"Du behöver inte
leva på samma sätt som andra.

Du har rätt att ta sikte
mot din egen stjärna,
din egen horisont.

Ju mer du skalar bort
det som inte är sant för dig,
desto starkare lyser din sol."

— ur boken

Sofia Sivertsdotter är verksam som författare och skrivlärare i det egna företaget Goodliness. Tidigare arbetade hon i många år som individ- och grupputvecklare, samt yoga- och meditationslärare. Sofia har också genomfört projektet ”365 Days For Peace” där hon under ett år tog ett steg för fred varje dag, samt drivit nätverket ”Wag Your Soul”, där hon bjöd in representanter från olika hjälporganisationer och deltagarna kunde anmäla sig som volontärer på plats.

Boken utkommer den 15 september 2020.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med flera av de största bokförlagen, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Emma Ahreborg
Emma Ahreborg