2020-04-28 05:45Pressmeddelande

Sårbar man – nu som ljudbok

Bokomslag: Sårbar man – Vägen till inre styrkaBokomslag: Sårbar man – Vägen till inre styrka

I boken Sårbar man – Vägen till inre styrka vill Thomas Anderson bredda bilden av manlighet genom att dela med sig av sin berättelse. Han hade allt man borde ha, men ändå gnagde en meningslöshet och otillräcklighet på insidan. I boken får man följa Thomas dagbok och han delar också de erfarenheter han har idag. Den 25 april släpptes den som ljudbok - och Thomas själv är uppläsare.

— Att hitta sin inre styrka och hantera sina känslor och tankar är kanske allt viktigare i den oroliga värld vi är i just nu. Vi lever i en onaturlig och överstimulerande värld där vi alla vill ha snabba svar. Men snabba svar får vi inte just nu. Så att kunna hitta sin egen balans kring vad man kan påverka och inte kan göra stor skillnad. Genom bättre förståelse kring sitt inre känsloliv, hur man reagerar i oroliga situationer och vad man behöver för att skapa inre lugn gör stor skillnad i vardagen. Det psykiska ohälsan är redan stor och risken finns att den växer ännu mer nu om vi inte lär oss att hantera våra känslo- och tankestormar, säger Thomas Anderson.

Under en treårsperiod förändrade Thomas Anderson sitt eget liv helt och hållet. Genom att tillåta sig själv att vara sårbar kunde han övervinna gamla rädslor och tankar som hindrat honom från att leva fullt ut. I boken delar Thomas med sig av sin dagbok från de tre omvälvande åren, från utmattning till återhämtning. Den skildrar hur han bröt invanda mönster, och kunde se och omvärdera gamla manliga normer.

Boken är en insiktsgivande berättelse om vad som utspelar sig i huvudet på en vanlig man i Sverige idag. Ljudboken kommer finnas tillgänglig i alla digitala bokhandlar samt på Bokus Play.

”Jag riktar mig särskilt till män, då jag är övertygad om att vi män behöver bredda bilden av manlighet. Genom att vara modigt sårbara kan vi släppa gamla begränsande 'sanningar' och därmed öppna upp för ett bredare perspektiv med värme, öppenhet och tillåtande. Vi män behöver ta vårt ansvar– för våra barn, för våra partners, för våra vänner, för oss själva, för samhället. Vi behöver visa, var och en av oss, att sårbarhet och känslighet inte är något fel. Det är inte att vara svag. Det är att vara mänsklig.”

– ur boken

Thomas Anderson är utbildad civilingenjör och har arbetat på Volvo och som managementkonsult. Han har lång erfarenhet av globala projekt, digitalisering och förändringsledning. Han är också utbildad högkänslighetsterapeut. Nu driver han eget företag med fokus på människor i förändring. Han erbjuder föreläsningar, workshops och individuella samtal. Hans mål är att bredda bilden av manlighet och att skapa en tillåtande värld där alla får vara precis så öppna, känsliga och sårbara som de behöver. Thomas har även startat initiativet, Författare läser för Sverige, och läser live varje dag i sociala medier.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med flera av de största bokförlagen, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén