2019-12-12 06:30Pressmeddelande

Mord och skratt på Chinateatern med podcasten "Vad Blir Det För Mord?"

Vad blir det för mord? Vad blir det för mord?

Efter den slutsålda livepoddturnén våren 2019 bjuder komikerna Johanna Hurtig Wagrell och Elinor Svensson in till en mastodont-livepodd på Chinateatern 9 maj 2020. Kvällen kommer bestå av två mordhistorier, musiknummer och en hemlig gäst.

— Det finns så många idioter där ute som mördar och får någon konstig kultstatus på grund av det. Den vill vi ta bort. Mord i sig är inte underhållning, men jag har alltid varit true crime-intresserad och därför pratar jag om det, på det enda sättet jag kan, nämligen med humor, säger Johanna Hurtig Wagrell.

Vad Blir Det För Mord? är en oseriös podcast om det seriösa ämnet mord. Komikerna, tillika true crime-entusiasterna, berättar varje vecka om ett mord, brott eller annan hemskhet för en kvinnlig gäst. Fruktansvärda historier om vidriga dåd blandas med fullkomligt omotiverade sidospår och rena killgissningar. Allt på ett lättsamt och humoristiskt sätt - men aldrig på offrens bekostnad.

Duons livepodd kommer äga rum på Chinateatern i Stockholm den 9 maj, och kommer vara en helkväll av skräckblandat förtjusande underhållning.

Johanna Hurtig Wagrell är ståuppkomiker och har även jobbat som bland annat manusförfattare till Svenska Nyheter och som skådespelerska. Hon grundade podcasten Vad Blir Det För Mord? 2018.

Elinor Svensson är ståuppkomiker, hon har jobbat som programledare i radio, och manusförfattare till bland annat Robins, Svenska Nyheter, Love Island Sverige och Breaking News och har erfarenhet som sångerska och skådespelerska.

Båda har hörts i Tankesmedjan i P3, setts i SVT:s Släng Dig i Brunnen, och nominerats till Årets Kvinnliga Komiker på Svenska Standupgalan.

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med flera av de största bokförlagen och varumärken så som Yoga Girl och Framgångsshowen, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén