2019-07-17 05:40Pressmeddelande

Mamma Ljuger sätter in extra föreställning för Dalaborna

Humorföreställningen Mamma Ljuger Humorföreställningen Mamma Ljuger

Humorföreställningen Mamma Ljuger har sålt slut i Falun - fem månader innan föreställningen äger rum. Man sätter därför in en extra show för att möta den stora efterfrågan. Mamma Ljuger är en humorföreställning och bok av Mattias Lundberg och Jan Bylund, som avslöjar att mamma farit med osanning hela ditt liv. Får man verkligen kramp om man badar direkt efter att man har ätit?

– Det är väldigt roligt att föreställningen är så populär. Detta har förstås gjort att vi gillar Dalarna ännu mer och nu överväger att bosätta oss där. Vi måste bara komma på vilken ort som är absolut bäst, säger Jan Bylund.

Vi har alla hört uppmaningar som “äter du snö får du mask i magen” och “badar du efter maten får du kramp” och vi har trott att det faktiskt finns något som heter växtvärk. Men vad är egentligen sant? I nya föreställningen Mamma Ljuger avfärdar komikern Jan Bylund och psykologen Mattias Lundberg många av de “sanningar” som mamma har kommit med under din uppväxt som inget annat än fake news!

– Vi hade smygpremiär i Stockholm på Mors dag. Man kan säga att vi övade på stockholmarna och är nu redo att möta riktigt folk, med en show som nu kommer tas till nästa nivå. Vi tror det finns många masar och kullor som är redo att få veta hemligheterna som undanhållits från dem hela barndomen, säger XX

Orter som Mamma Ljuger besöker i Dalarna:
Mora 12 november
Ludvika 13 november
Falun 14 november (+extrainsatt föreställning kl. 16.30 samma dag)

Presskontakt:
Vilhelm Hanzén, Gul PR
vilhelm@gulpr.se eller 0736-90 74 09

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med varumärken som Yoga Girl och Framgångsshowen, böcker och författare och företag, särskilt inom techsektorn.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén