2021-06-23 07:05Pressmeddelande

Livsförändrande resa för två kvinnor i uppskattade Sheila O’Flanagans nya bok

Två kvinnor har på olika sätt blivit ensamstående och ger sig ut på en oviss resa både fysiskt och själsligt. Författaren Sheila O’Flanagan har själv gjort resan som är skriven i En oväntad resa och vill i boken lyfta vänskap mellan kvinnor och om att stötta varandra.

— Jag är väldigt glad att En oväntad resa nu är tillgänglig för mina läsare i Sverige. Jag hoppas att du njuter av denna bilresa genom mina favoritdelar i Frankrike och Spanien med Deira och Grace när de försöker lösa ett litterärt pussel, lära sig mer om livet och kärleken och bli vänner som alltid kommer att vara där för varandra., säger Sheila O’Flanagan.

Deira skulle aldrig stjäla en bil. Eller köra ensam till Frankrike utan att veta vad som möter henne där. Men å andra sidan hade hon heller inte planerat att bli singel igen. Hon inser att det är dags att bryta varenda regel hon någonsin levt efter.

Grace har blivit utsänd på en resa av sin nu bortgångne make. En resa hon egentligen inte har någon lust att göra, men hon följer hans instruktioner som hon alltid gjort. Kanske kan den hjälpa henne att förlåta och äntligen släppa taget om honom.

De två kvinnornas vägar korsas och de upptäcker att det är lätt att dela sina hemligheter med någon man inte känner. Speciellt längs den solvarma kusten i Frankrike och Spanien. Men de inser snart att det inte går att komma undan sanningen, vare sig man flyr från den eller kör rakt mot den.

“Hon var så trött på att gråta, men det hjälpte inte, minsta sak kunde få henne att falla i okontrollerad gråt till sin egen och omgivningens stora förlägenhet. Hon gnuggade sig i ögonen. Hon måste komma över det här. Av fåfänga, om inte annat. Hyn runt ögonen var alldeles förstörd av saltet i de ständiga tårarna.”
— ur boken.

Sheila O’Flanagan är en av Irlands bäst säljande författare vars titlar ständigt ligger på de internationella topplistorna. Hon är känd för sina varma relationsromaner som älskas världen över. I Sverige har hon tidigare utkommit med tio romaner som alla haft stora försäljningsframgångar.

Boken släpps den 7 juli 2021.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med stora och små bokförlag, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Emma Ahreborg
Emma Ahreborg