2019-09-23 05:10Pressmeddelande

Komikern och psykologen sätter in extra föreställning i Göteborg

Humorföreställningen Mamma Ljuger Humorföreställningen Mamma Ljuger

Humorföreställningen Mamma Ljuger sålde snabbt slut på biljetterna till föreställningen i Göteborg den 27 november i år. Därför sätts nu biljetter in till den sedan tidigare redan förlängda turnén. Den 22 februari kommer Jan Bylund och Mattias Lundberg tillbaka till Lorensbergsteatern.

Mamma Ljuger är en humorföreställning och bok av Jan och Mattias, som avslöjar att mamma farit med osanning hela ditt liv. Får man verkligen kramp om man badar direkt efter att man har ätit?

– Det är väldigt roligt att föreställningen är så populär, och att så många vill ge mamma lite extra fokus. Därför har vi nu lagt till en extra föreställning i Göteborg till våran redan förlängda turné. Så att fler ska kunna inse faktum - Mamma Ljuger, säger Jan Bylund.

Vi har alla hört uppmaningar som “äter du snö får du mask i magen” och “badar du efter maten får du kramp” och vi har trott att det faktiskt finns något som heter växtvärk. Men vad är egentligen sant? I nya föreställningen Mamma Ljuger avfärdar komikern Jan Bylund och psykologen Mattias Lundberg många av de “sanningar” som mamma har kommit med under din uppväxt som inget annat än fake news!

– Vi hade smygpremiär i Stockholm på Mors dag. Man kan säga att vi övade på stockholmarna och är nu redo att möta riktigt folk, med en show som nu kommer tas till nästa nivå. Vi tror det finns många människor som är redo att få veta hemligheterna som undanhållits från dem hela barndomen, säger Mattias Lundberg.

Övriga orter som Mamma Ljuger besöker våren 2020:
Umeå 19 februari
Skellefteå 20 februari
Lycksele 22 februari
Karlstad 11 mars
Växjö 24 mars
Kalmar 25 mars
Karlskrona 26 mars
Örebro 1 april
Gävle 21 april
Hudiksvall 22 april
Östersund 23 april

Läs mer här.

Presskontakt:
Vilhelm Hanzén, Gul PR
vilhelm@gulpr.se eller 0736-90 74 09

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med flera av de största bokförlagen och varumärken så som Yoga Girl och Framgångsshowen, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén