2019-05-28 05:30Pressmeddelande

Hon hoppas bli en ny stjärna på romancehimlen

Vad många inte vet är att romance är en av världens största litterära genrer. Bara i USA omsätter den mer än 1 miljard dollar om året. Trots att genren är populär även i Sverige finns det relativt få svenska romanceförfattare. Det vill Lisa White ändra på med sin debutroman En hemlighet förde mig hit.

– Jag vill att läsaren ska uppleva en känslomässig bergodalbana och ett lyckligt slut. Sedan vill jag också skriva romance som även kan locka fler män att intressera sig för genren, säger Lisa White.

Sedan barnsben har Lisa White drömt om att bli författare. När hon flyttade från hemlandet Australien till Sverige som sjuåring hade hon svårt att ta till sig det nya språket och hon trodde länge att hon led av dyslexi - något som senare visade sig vara en mild form av ordblindhet. Trots svårigheter och upp och nedgångar har hon aldrig förlorat sina författarambitioner. Efter många års skrivande och övning släpper hon nu sin romance-debut - En hemlighet förde mig hit.

Boken handlar om Amanda Rice, som hela sitt liv drömt om att bli advokat. När hon får jobb på toppfirman Stjärnströms och Stjärnströms i Stockholm är hennes dröm inom räckhåll. Men när både chefen Thomas samt den heta mäklaren Adam börjar tävla om hennes uppmärksamhet blir hennes väg snårig. Samtidigt bubblar familjehemligheter från förr upp till ytan och riskerar att ställa hela hennes tillvaro på spel.

En hemlighet förde mig hit är den första delen i Lisa Whites heta serie om Amanda Rice.

“En gnutta oro växer inom henne som en dålig smak i munnen. Hon tar sig kring nacken och vickar huvudet åt sidan och borrar in sina fingrar för att mjuka upp de spända musklerna. Thomas är en player, det vet hon. Dessutom är han otroligt snygg och det vet han tyvärr om. Ett snedsteg med honom kan kosta henne jobb och framtid. Det är hon inte beredd att offra. Amanda ser ner i sin kopp och stryker sitt finger över kanten, lyfter upp den och tömmer innehållet och stirrar rakt ut i luften. Ingen ska förstöra det här jobbet, hon blandar inte jobb och kärlek, det är ett mantra hon upprepat under åren och om hon håller sig till det så kommer det här att gå smärtfritt.” — ur boken

Lisa White jobbar som konsult inom administration, bokföring och sälj på dagtid och skriver böcker på annan ledig tid. Förutom att skriva så älskar hon att träna, som också varit en stor del av hennes tidigare arbetsliv. Hon har bland annat tävlat som Sveriges starkaste kvinna fem år i rad.

Boken utkommer den 30 maj 2019.

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med varumärken som Yoga Girl och Framgångsshowen, böcker och författare och företag, särskilt inom techsektorn.

Rebecca Törnroos
Rebecca Törnroos