2022-03-18 07:14Pressmeddelande

Grammis-nominerade Clara Klingenström släpper singel

Omlsagsbild: FÄRGEROmlsagsbild: FÄRGER

Efter det hyllade debutalbumet och en Grammis-nominering släpper nu Clara Klingenström singeln Färger.

Året har startat bra för Clara Klingenström, vars debutalbum Claras dagbok gett henne en Grammis-nominering i kategorin “Årets nykomling”. Låten Färger, som inkluderades på debutalbumet, handlar om att vilja få en relation att fungera. Nu släpps den som singel.

– Den passar så mycket in i min värld just nu och därför älskar jag den här låten. Jag är så trött på killar som inte kan kommunicera vad de tänker och känner. Jag är en känslomänniska med tusen olika färger och måste få ut allt inom mig annars blir jag bara instängd och deppig, säger Clara Klingenström.

Clara Klingenström slog igenom i Melodifestivalen med den hyllade låten Behöver inte dig idag, som i dag har över 15 miljoner spelningar på Spotify. I slutet av 2021 kom hennes debutalbum Claras dagbok. Förra året tog hon hem “Årets genombrott” på Rockbjörnen och nu är hon nominerad till “Årets nykomling” på Grammis. 20 mars deltar Clara Klingenström på Frälsningsarméns stödkonserten Hjälp Ukraina. I september ger hon sig ut på sin första turné.

Claras dagbok hyllades av kritiker för sitt raka tilltal och ärliga poplyrik som fångar livet.

“Debutalbumet ska bevisa att hon är värdig hajpen och folkets kärlek. Och hon lyckas” skriver Dagens Nyheter.

”Claras dagbok gör ett starkt intryck. De som gillade henne i mello kommer inte att bli besvikna”, skriver Sveriges Radio.

“Texterna på albumet är väldigt målande, välskrivna och berörande… Ett lyckat debutalbum”, skriver Popmani.

“Texterna är vackert författade och uttrycket unikt… Artistens låtskrivartalang lovar en lysande framtid”, skriver Popmuzik.

Lyssna på singeln Färger här!

Om Gul PR

Gul PR arbetar med stora och små bokförlag, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén