2019-05-31 05:25Pressmeddelande

Författaren bakom bästsäljaren The Work till Sverige

Byron KatieByron Katie

Byron Katie har hyllats av Eckhart Tolle och Oprah Winfrey. Hennes The Work är ett sätt att identifiera och ifrågasätta de tankar som orsakar lidande i världen. Hennes böcker har sålt i hundratusentals exemplar och personer världen över följer hennes insikter. Nu kommer hon till Sverige för att dela med sig av sin historia om hur hon gick från djupt deprimerad till lycklig och tillfreds - genom att ändra sitt sätt att se på världen. En historia som förändrat massor av människors liv, världen över.

Byron Katie led under en lång period av en allvarlig depression. Hon spenderade större delen av sin tid i hemmet och rörde sig knappt ur sängen. Men en plötslig förändring i inställning gjorde att hon över en natt blev en annan person. Hennes barn kunde knappt tro på hennes nya positiva sätt. Vad hon hade insett var att tankarna som låg bakom hennes lidande bara var just det - tankar. Och hon insåg också att våra försök att finna lycka är bakvända, snarare än att förgäves försöka förändra världen omkring oss bör vi istället bli sams med våra tankar om vad livet “borde” vara och istället möta verkligheten som den faktiskt är.

Det var där The Work föddes - ett sätt att identifiera och ifrågasätta de tankar som orsakar lidande i världen. Det är ett sätt att finna frid med både sig själv men också världen omkring genom att rannsaka destruktiva tankar. Idag är hon en av de största namnen inom mindfulness och i över 30 år har hon rest världen runt och delat med sig av sina insikter. Nu kommer hon till Stockholm och håller en öppen kvällsföreläsning samt en heldagsworkshop.

Kvällsföreläsning lördagen den 6e juli, klockan 18.00 på China Teatern
An Evening with Byron Katie.

Heldagsworkshop söndagen den 7e juli, 10.00 på China Teatern
Radical Wisdom, The Work with Byron Katie (Heldags workshop.)

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med varumärken som Yoga Girl och Framgångspodden, böcker och författare och företag, särskilt inom techsektorn.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén