2019-11-21 06:15Pressmeddelande

Förändra livet på 66 dagar – få en hållbart hälsosam vardag

Bokomslag: Healty Happy Living Bokomslag: Healty Happy Living

Det tar bara 66 dagar att förändra ett beteende. Med hjälp av hälsosamma vanor och enkla verktyg i form av övningar och recept visar Annika Kvist hur man bygger en ny, stabil grund att stå på. Boken Healthy Happy Living bygger på ett tioveckorsprogram med fokus på fyra nycklar: mindfulness, mat, motion och målsättningar.

— Jag vill att livet ska vara ett spännande äventyr och i boken får du nycklarna som gör dig stark, harmonisk och ger kroppen all näring den behöver. Och du kan enkelt dela med dig av alla goda vanor till dem du bryr dig om. Lär dig att leva livet och njuta fullt ut av allt vackert och fantastiskt som finns runt omkring dig, säger Annika Kvist.

Mellan åren 2010 och 2017 skedde en stor ökning av svenskar som diagnostiserats med reaktion på svår stress - från 7229 till 37 793 personer. En bakomliggande orsak kan vara det växande behovet av att vara ständigt uppkopplad och tillgänglig, något våra hjärnor inte är konstruerade att klara av. Många lever alltså ett liv med högt tempo och glömmer bort att ta hand om sig själva. Men var ska man egentligen börja sin resa mot en mer hälsosam livsstil? Boken Healthy Happy Living ger handfasta råd och tips för hur man kommer igång. Förändringarna boken handlar om är inte alltför stora. De handlar främst om att lägga till nya goda vanor. Efter tio veckor kommer man att uppleva stora förändringar i sitt liv: mindre stress, bättre hälsa, bättre självkänsla och högre självtillit.

Healthy Happy Living är skriven av en vanlig människa - för vanliga människor. Med små förändringar i livet kan man göra en betydande skillnad, för att på både ett fysiskt och ett psykiskt plan få ett hälsosammare liv som består.

"Min tanke och intention med de fyra nycklarna - mindfulness, mat, motion och målsättningar - är att de ska ge dig de bästa förutsättningarna att leva ett liv med en härlig balans av energi, glädje och lugn. Genom möten med människor, studier och nyfikenhet har jag hittat en livsstilsformel, eller livsstilpraktika, som fungerar i mitt liv. Du kommer att få handfasta råd och tips för hur du ska komma igång under 10 veckor. Vi kommer att utgå från dig och du kommer få träna på att börja lyssna inåt för att bli din egen arkitekt framåt i livet. Det du har att vänta dig är inte tvång, utan glädje i att hitta en mer hälsosam livsstil."

— ur boken

Annika Kvist är utbildad civilekonom och har arbetat som VD, marknadschef och affärsutvecklare inom olika branscher, både internationellt och i Sverige. De senaste åren har hon arbetat inom mediabranschen. Hon har träffat och intervjuat tusental kvinnor på de träningsresor och utbildningar hon har byggt upp inom Bonnier Magazines & Brands. Annika är idag entreprenör på heltid och driver ett eget företag som heter Amazing Growth - med fokus på varumärkesutveckling. Hon är utbildad kostrådgivare och yogainstruktör och har arbetat med yoga under 10 år och utvecklat digitala kurser inom området.

Boken utkommer den 18 december.

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med flera av de största bokförlagen och varumärken så som Yoga Girl och Framgångsshowen, samt företag och profiler.

Rebecca Törnroos
Rebecca Törnroos