2020-06-16 06:50Pressmeddelande

Folkkära artister till Katrinelunds Gästgiveri & Sjökrog i sommar

Louise HoffstenLouise Hoffsten

Många är vi som har undrat hur det ska gå med konsertsommaren 2020. Och annorlunda blir den. Nu lanserar Katrinelund konsert och mat med Louise Hoffsten, Robert Wells och Solala m.fl. Med max 50 personer i publiken och avstånd mellan alla sällskap.

– Vi vill ge våra besökare bästa möjliga upplevelse. Med ett intimt och nära möte med artister, helt inom ramen för alla de riktlinjer som finns om max antal personer på en plats och avstånd mellan borden, tror vi att vi kan få magiska kvällar intill Hjälmaren. Tillsammans med fantastisk mat är vi övertygade om att vi kan få till fantastiska upplevelser för människor, säger Roger Hjälm på Katrinelunds Gästgiveri & Sjökrog.

– Varje sommar anordnar vi en massa konserter med olika artister. I år blir det en annorlunda sommar, men vi bestämde oss snabbt att ställa om istället för att ställa in. Vi kommer endast öppna upp för en publik på 45 personer, men för de 45 personerna ska vi skapa ett sommarminne för livet, säger producenten David från produktionsbolaget Strenge & Wingren.

Schema för klara konserter på Katrinelund sommaren 2020, fler artister kommer tillkomma:
Louise Hoffsten - 15 juli

Robert Wells - 30 juli

Solala - 8 aug

Uppstår nya direktiv från Regeringen kring offentliga sammankomster som innebär att konserten inte kan genomföras betalas pengarna för konsert- och matpaket tillbaka.

Arrangör: Strenge & Wingren AB och Katrinelunds Gästgiveri & Sjökrog.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med flera av de största bokförlagen, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén