2019-01-10 06:15Pressmeddelande

Eleonor Sager debuterar som feelgood-författare

Bokomslag - Älskar, älskar inte Bokomslag - Älskar, älskar inte

Eleonor Sager, chef för Reklam & Branded Content på FLX - bolaget bakom Solsidan och Bonusfamiljen, debuterar som författare. Hennes bok Älskar, älskar inte är den första i feelgood-serien om systrarna Lind och släpps den 10 januari. Serien tacklar på ett humoristiskt sätt de vardagsproblem man möter som 30-årig kvinna i storstaden.

— Relationer är det som alltid engagerar mig mest. I verkliga livet, på TV och vita duken och inte minst i böcker. När jag blev mammaledig med min dotter Amanda bestämde jag mig för att ta tag i en dröm - att skriva en bok. Valet av ämne var självklart och sakta tog en relationsroman form, mellan blöjbyten och kladd med fruktpuréer. Det är det roligaste jag gjort både att få barn och att skriva en bok, säger Eleonor Sager.

Boken handlar om Emilia som är dryga trettio år gammal och redo att köpa villa, vovve och en bättre begagnad Volvo. Hon vill också ha barn, gärna många. Hon är tillsammans med Charlie som inte verkar redo att ge upp sitt sorglösa surfarliv, men hon väljer att blunda för den detaljen. Lillasyster Madelen har precis allt hon vågat drömma om. Hon är nygift, har ett spännande jobb i tv-branschen och hennes lägenhet är som tagen ur en monter på möbelmässan. Allt är bäddat för nästa steg. Det är bara det att hennes biologiska klocka inte tickar, alls. När Madelen fattar ett beslut som Emilia inte kan stötta hänger  inte bara systrarnas relation på en skör tråd, hela Madelens stabila grund svajar, och hon inser att hon kanske är på väg att förlora allt som egentligen är viktigt. Samtidigt ställs Emilia inför ett avgörande och till synes omöjligt val. Vågar hon låta hjärtat styra?

Historien utspelar sig i Eleonor Sagers hemstad Stockholm och med målande platsbeskrivningar sätter hon karaktärerna i hjärtat av både Söder- och Östermalm, på platser som Pom & Flora, Nytorget, Broms på Karlaplan och många fler.

“Ibland hade hon svårt att förstå att de kom från samma genpool. Madelen var den uppstyrda, noggranna som pluggade till proven i god tid. Själv panikläste hon inför tentorna kvällen innan, bar sällan matchande strumpor och hade ingen stående överföring till något sparkonto. Men, de delade samma humor och hon skulle hugga av sin högra hand för sin lillasyster, om en sådan situation skulle uppstå.” — ur boken

Eleonor Sagers tre år på högskolan i Kalmar resulterade i jobb som lokalreporter på Norrtelje Tidning. Eleonor blev sedan praktikant på humorprogrammet Hey Baberiba och kort därefter började hon på Felix Herngrens produktionsbolag FLX. Där har hon jobbat med både TV och reklamfilm sedan dess och är nu chef för Reklam & Branded Content.

Boken utkommer den 10 januari 2019.

Presskontakt:
Rebecca Törnroos, Gul PR

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med influencers som Yoga Girl och Ångestpodden, böcker och författare och företag, särskilt inom techsektorn.

Rebecca Törnroos
Rebecca Törnroos