2023-05-25 06:15Pressmeddelande

Dragomir Mrsic delar med sig av lärdomar från ett händelserikt liv

Skådespelaren Dragomir “Gago” Mrsic har levt ett unikt liv fyllt med både stora triumfer och svåra motgångar. I sin nya bok 21 dagar med Dragomir Mrsic har han samlat de viktigaste lärdomarna han gjort under sin livsresa. Med boken vill han inspirera och tända den gnista som behövs för att läsaren själva ska ta ansvar för sin egen utveckling.

Efter att ha fått många frågor från folk som undrat hur han gjort för att övervinna motgångar och ta sig framåt mot alla odds, bestämde han sig till slut för att sammanställa de råd och metoder som fungerat för honom. Nyligen blev Dragomir Mrsic inbjuden som föreläsare på ett TEDx event där han berättade om hur han använder sig av sina rädslor, arbetar med dem istället för mot dem och förvandlar rädslorna till en drivkraft för förändring och utveckling.

I boken 21 dagar med Dragomir Mrsic vill han genom konkreta råd och utmaningar inspirera läsaren att bli regissören i sitt eget liv, och väcka den stora förmåga vi alla besitter. Dragomir vill att fler ska få chansen att leva ett lyckligare liv.

— Jag vet att det kan vara svårt att hitta rätt och det är lätt att känna sig vilsen. Själv har jag känt mig vilsen många gånger. Men jag har också upptäckt att genom att lära mig av mina misstag och vända motgångar till framgångar har jag kunnat växa som person och i den här boken delar jag med mig av lärdomar jag har samlat på mig under livet som har förändrat mig till det bättre. Mitt hopp är att dessa insikter också kan hjälpa dig på din egen resa, även om det är viktigt att komma ihåg att på ens personliga resa är det bara man själv som kan skapa den verklighet man vill ha, säger Dragomir Mrsic.

Dragomir Mrsic har en livsresa som få andra där han har upplevt utanförskap, kriminalitet, missbruk och död på nära håll, men han har också upplevt livet med uppburna kändisar och skådespelare på röda mattan och varit idrottsutövare och tränare på landslagsnivå. Hans  unika historia har gjort honom till en person som har suttit öga mot öga med allt från kungligheter, till mördare och han har utvecklat en förmåga att prata med alla. Bakom hans makalösa livsresa ligger en förmåga att ständigt se möjligheter även när det ser som allra mörkast ut.

Med personlig utveckling och livskunskap som centrala teman erbjuder denna bok en ovärderlig skatt att bära med sig på sin egen resa. Boken är uppdelad efter olika teman, ett i varje kapitel och innehåller konkreta tips, personliga anekdoter och utmaningar för att omsätta råden i verkliga livet. Om man går in i det med vilja och diciplin och tar en dag i taget, kommer det inte bara förändra hur man känner och mår, utan läsaren kommer också se sig själv med större klarhet och få ökad självkännedom.

Han lärde mig en enkel teknik för att andas på rätt sätt, och det förändrade mitt liv. Det var som en scen ur en film, när en person har sitt “aha”- ögonblick. För mig var mötet med Tobonne en nyckel till att förstå vikten av att ta hand om mig själv, både fysiskt och mentalt. Men framförallt att det låg i mina egna händer och att jag behövde stilla mitt sinne för att kunna se med klarhet. Självklart förändrades inte mitt liv över en natt, men med andningen startade en process i mig som gav mig riktning i mörkret. Sen var det bara att följa den belysta vägen. Så kommer det att vara för dig också, om du ger det en chans.
– ur boken

"Den här boken ger jag 10 poäng"
— Zlatan Ibrahimovic

Dragomir “Gago” Mrsic är skådespelare och mest känd för sin medverkan i filmer som Snabba Cash, Edge of Tomorrow och tv-serien Alex men har också medverkat i program som Stjärnorna på Slottet och Julkalendern och nu i höst är han aktuell som programledare för TV4s satsning Förrädarna. Dragomir Mrsic har tidigare släppt självbiografin Där jag kommer ifrån där han för första gången berättar om sitt liv.

21 dagar med Dragomir Mrsic släpps den 6 juni.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med stora och små bokförlag, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Emma Ahreborg
Emma Ahreborg