2020-10-22 07:01Pressmeddelande

Artister i insamlingsgala för Sveriges vårdpersonal

Sarah Dawn Finer
Foto: Morgan NormanSarah Dawn Finer Foto: Morgan Norman

Stiftelsen Let's Make Love Great Again anordnar en exklusiv insamlingsgala för ett kommande firande av all Sveriges vårdpersonal. Galan kommer att hållas i Vinterträdgården på Grand Hôtel i Stockholm för ett fåtal gäster den 7 november. Galan kommer även att direktsändas över hela Sverige via olika plattformar.

En kväll för vårdens hjältar
I syfte att samla in pengar till förmån för hela Sveriges vårdpersonal arrangerar stiftelsen Let's Make Love Great Again en livesänd insamlingskväll från Grand Hôtel-Vinterträdgården lördagen den 7 november.

Galan genomförs i linje med Folkhälsomyndighetens rekommendationer och endast ett begränsat antal gäster kommer att närvara på plats. Med anledning av detta kommer galan att livesändas via olika plattformar Under kvällen kommer på så vis hela Sverige att kunna bidra till insamlingen.

Galan kommer ledas av ingen mindre än Sarah Dawn Finer och kvällens husband är Augustifamiljen - välkända från den mångåriga TV-succén På spåret. Under kvällen frontas bandet av några av vår tids mest populära artister, såsom Miss Li, Petra Marklund, Linnea Henriksson, Peg Parnevik, Molly Hammar, Mariette och Pernilla Andersson. Det kommer dessutom att bjudas på ytterligare några inslag, som vi väljer att hålla hemliga. Det ska väl vara lite spännande för de som tittar också!

Sändningstiden för galan är 20.00 till ca. 23.00.

Bakgrund
Förberedelserna pågår för fullt inför en nationell hyllningsfest för all Sveriges vårdpersonal - allas våra hjältar som under covid-19-pandemin genomgått och fortfarande genomgår sin tuffaste och mest utmanande prövning i modern tid. Nu vill vi ge tillbaka!

Hyllningen kommer ske den 29-30 maj 2021 i Hagaparken (Stockholm) dit hela landets vårdpersonal med respektive och barn är inbjudna för att kostnadsfritt ta del av ett stjärnspäckat program med artister samt övrig underhållning. Vårdpersonalen kommer även att bli bjudna på mat och dryck.

För att kunna genomföra detta på bästa möjliga sätt behöver vi allt stöd vi kan få och med denna exklusiva insamlingsgala som startskott hoppas vi att så många som möjligt vill bidra och ge vårdpersonalen den fantastiska helg som de alla förtjänar.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med stora och små bokförlag, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén