2022-07-01 05:55Pressmeddelande

Anna Bergendahl släpper ny singel i dag

Efter den hyllade låten Higher Power, som nådde finalen i årets upplaga av Melodifestivalen, släpper nu Anna Bergendahl ny musik i form av singeln Demons and Dreams.

Med den country-influerade powerlåten Demons and Dreams sjunger Anna Bergendahl in sommaren och sin pågående Sverigeturné.

Demons and Dreams är för mig en härlig live-låt som det ska bli roligt att ta med ut på sommarturné, säger Anna Bergendahl själv om singeln. Låten är skriven tillsammans med Fredrik Sonefors och David Björk, och producerad av Sonefors och Björk.

Trots att låten vid en först anblick är medryckande och somrigt poppig, är tematiken desto mer känslosam. Som alltid med Bergendahls musik är den både dynamiskt nyanserad och hoppingivande.

– Låten handlar om en olycka en närstående till mig var med om och hur mycket tur man kan ha i oturen. Hur nära ögat det kan vara, hur rädd man blir, vad man lär sig av det och de nya perspektiv man får.

Mer musik planeras att släppas i slutet av året. Se nedan för kommande turnédatum.

Lyssna på den nya singeln Demons and Dreams här!

Nästa år firar Anna Bergendahl 15 år som artist. Under sin karriär har hon etablerat sig som ett av de mest folkkära namnen på Sveriges musikscen. Med 300 000 lyssnare i månaden på Spotify och otaliga topplaceringar är det tydligt att hennes musik berör. Vid sidan av sin musikkarriär studerar Bergendahl till läkare och har snart samlat på sig 400 högskolepoäng. Hon är även Goodwill-ambassadör för svenska FN-förbundet och engagerar sig för flickors rättigheter.

Turnéplan, sommaren 2022:
27/8 Trelleborg Stadsparken

Fler datum tillkommer.

Om Gul PR

Gul PR arbetar med stora och små bokförlag, artister, turnéer, filmer, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén