2020-01-23 06:30Pressmeddelande

Ångestpoddens scenshow till Lund och Göteborg i vår

Ida Höckerstrand & Sofie HallbergIda Höckerstrand & Sofie Hallberg

Under november förra året gick Sofie Hallberg och Ida Höckerstrand, duon bakom Ångestpodden, ut med nyheten att deras succépodd blir till liveshow på Scalateatern i Stockholm. Nu utökas vårens showschema med en kväll i Lund och en kväll i Göteborg.

— Det här känns verkligen som vårt sätt att ge tillbaka till våra otroliga lyssnare! säger Ida och Sofie.

Fem år har gått sedan Ångestpodden släppte sitt första avsnitt. Sedan dess har de gjort det mesta: föreläst, drivit panelsamtal, producerat två egna program på SVT och släppt en bok. Men nu är det första gången de har sin egna show.

Kvällen kommer att bli något av en känslomässig bergochdalbana, där Ida och Sofie kommer lyfta på locket till vår tids svåraste, men kanske också mest omdiskuterade ämne: ångest. Och - hur mycket kan vi egentligen prata om ångest och psykisk ohälsa? Har inte allt sagts nu? Vad finns kvar? I den fullspäckade showen kommer de släta ut alla frågetecken. Showen är skriven av duon själva och regisseras av Hampus Nessvold som är känd från radio samt sin egen show Ta det som en man och boken med samma namn.

Ångestpodddens show kommer till Stockholm den 21 mars, Lund den 27 mars och Göteborg den 1 april och biljetter finns tillgängliga på Eventim.se.

Ida Höckerstrand och Sofie Hallberg driver Ångestpodden som är Sveriges största podcast inom ämnet och har även blivit en av Sveriges populäraste podcasts alla kategorier. Under 2016 nominerades den till årets podcast och de hamnade även på 29:e plats i tidningen Resumés lista över “Sveriges Superkommunikatörer”. 2017 var de nominerade i Begriplighetspriset samt vinnare av Stora Influencerpriset för ”Årets Röst”.

21 mars  Ångestpodden - En kväll på Scala
Scalateatern 19:00

27 mars  Ångestpodden - En kväll i Lund
Scandic Star Lund Teatern 19:00

1 april Ångestpodden - En kväll i Göteborg
Brewhouse 19:00

Om Gul PR

Gul PR är en ung och hungrig PR-byrå. Vi arbetar med flera av de största bokförlagen och varumärken så som Yoga Girl och Framgångsshowen, samt företag och profiler.

Vilhelm Hanzén
Vilhelm Hanzén