2022-09-01 05:30Pressemelding

Vinduer er hjemmets skjulte energityv

Vindue energi aluminiumVindue energi aluminium på https://www.grontfokus.no/vinduer/

Mange bor i dag i hus og leiligheter med vinduer som både lekker varme og slipper inn kald luft. Årsaken skyldes det faktum at varmen stråler ut gjennom dårlig isolerte glassruter, rammer og utette lister. Konsekvensen av dette er blant annet at gulvet føles kaldt og at oppvarmingen av hjemmet blir mer konstant, for å kompensere for dette varmetapet.

I mange hus fra 1970-tallet vil man oppleve at en tredjedel av varmetapet skjer gjennom gamle og umoderne vinduer. På grunn av høye energipriser er det derfor store fordeler ved å bytte ut gamle vinduer med moderne og energieffektive vinduer. Det er kanskje en stor investering å bytte ut flere vinduer, men når investeringen først er gjort vil fordelene ved dette være til stede i mange år fremover.

Å bytte ut gamle vinduer med nye er derfor noe norske husstander selv kan gjøre for å bidra til lavere energibruk i framtiden.

Energieffektive og moderne vinduer

Det finnes mange tilbydere av moderne vinduer med høy isolasjonsverdi. Grønt Fokus er en av disse og tilbyr et bredt utvalg av energivinduer med lav U-verdi til rimelige priser, som er godkjent av den svenske uavhengige organisasjonen EQ Fönster. Som en uavhengig, ideell organisasjon har EQ Fönster som formål å gi kjøperen pålitelig informasjon om energivinduer.

Kalkulator: Finn ut hvor mye du kan spare pr år med energimerkede vinduer.

Siden energivinduer holder varmen innendørs, kan du spare mer penger ved å senke temperaturen innendørs også. For hver grad som reduseres, spares fem prosent av energikostnadene. Med riktig energivinduer er det derfor mulig å spare mange penger hvert eneste år.

Fordeler med å erstatte gamle vinduer med nye energieffektive:

• Energikostnadene reduseres

• Bedre lydisolasjon

• Bedre for miljøet

• Øker verdien på huset

Så enkelt er det å bytte vinduer

På Grønt Fokus finner du en trinn for trinn guide til hvordan man kan skifte vinduer selv, uten bruk av snekker.

Les også mer om EQ Vinduer her.

Om Grønt Fokus

Siden starten i 1992 har Grønt Fokus satset på å fylle kundenes uterom. I begynnelsen var det drivhus og drivhusprodukter som stod sentralt, og det var også fokus på videreutvikling av disse produktene med tanke på både barske norske forhold og det rent funksjonelle. Grønt Fokus hovedkontor ligger i Kristiansand, og her finner man også den eldste butikken til firmaet. I tillegg kan man besøke en av våre tre andre butikker på Alnabru i Oslo, på Forus utenfor Stavanger og i Os utenfor Bergen. I butikkene våre kan du se et utvalg av våre produkter der vi fokuserer spesielt på hagestue og drivhus. Men vi leverer våre varer over hele Norge, uansett hvor du bor, som vi alltid har gjort.