2023-09-15 07:22Pressemelding

HØSTENS STORE NYHET HAR BARE FORDELER!

Hagestuen Trivelig i aluminium er både vedlikeholdsfri og enkel å montere Hagestuen Trivelig er både vedlikeholdsfri og enkel å montere. (FOTO: Grønt Fokus)

Mange drømmer om en vakker hagestue i egen hage. Beskyttet bak skyvepartier i helt glass får man få mer nærhet til hagen, også når været ikke viser seg fra sin beste side. I Norge har man tradisjonelt sett valgt hagestuer av tre, men nå har flere aluminiummodeller fått noe de tidligere ikke hadde, nemlig isolerende egenskaper og enda enklere montering.

Vedlikehold er kjedelig

- Hos oss selges det fremdeles helt klart flere hagestuer med reisverk i limtre enn i aluminium. Å bygge med tre er en tradisjon her til lands, men flere og flere spør etter vedlikeholdsfrie produkter. Vi har derfor nå gleden av å kunne presentere vår egendesignede og vedlikeholdsfrie aluminiummodell, forteller Thore Fossheim hos hagestueleverandøren Grønt Fokus.

- Det er flere som spør etter vedlikeholdsfrie produkter, sikkert fordi man rett og slett har det for travelt til å skulle beise og male produkter av tre hvert år, fortsetter Fossheim.

Stort utvalg

Den nye serien i aluminium kalles for «Trivelig» og kommer i flere størrelser, fra 10,8 til hele 24,2 m2. Det betyr at man her kan finne en hagestue for både små og store hager, og kunden kan selv velge om han ønsker tak av glass eller kanalplast. Best av alt er at man i tillegg til standard sommermodeller, nå også velge modeller med isolering for vår/høst.

- Det betyr at du nå kan sitte i en vedlikeholdsfri hagestue fra tidlig vår til sent på høsten. På toppen av det hele, så kan du velge å få hagestuen i hvit, grå eller sort lakkering og med LED-lys om du vil. Hva mer kan du egentlig ønske deg, sier Fossheim videre med et stort smil.

Lego for voksne

Monteringen av hagestuen «Trivelig» er så enkel at Grønt Fokus omtaler byggesettet som «lego for voksne». I tider med økende utgifter er det mange som ønsker å gjøre mest mulig av arbeidet selv, for å spare penger der man kan. Aluminiumreisverket leveres ferdig kappet og man monterer enkelt bare med skruer. Til slutt monterer man skyvedørene som jo hagestuer er mest kjent for. De gjør det mulig å åpne opp når du vil slippe sommerluften inn, og lukke igjen når mygg og kald luft truer.

- Skrutrekker og vater er de eneste monteringsverktøyene som trengs, og det holder om man er to personer til monteringen. Dette er noe absolutt alle kan montere selv, og en av grunnene til at vi har stor tro på dette nye produktet, forteller Grønt Fokus representanten.

Mye for pengene

Hagestuen «Trivelig» er et nytt og unikt, svensk design som er designet for nordiske forhold. Kunder som ønsker seg en aluminiumhagestue isolert for vår/høst kan få denne fra 133.995,- mens en standard sommermodell kan fås fra kr. 117.995,- Er man på vakt kan man jo også være heldig og få Trivelig til en hyggelig kampanjepris.

Om Grønt Fokus

Siden starten i 1992 har Grønt Fokus satset på å fylle kundenes uterom, hovedsakelig rommet mellom «hus og hekk». I begynnelsen var det drivhus og drivhusprodukter som stod sentralt, og det var også fokus på videreutvikling av disse produktene med tanke på både barske, norske forhold og det rent funksjonelle. Etter hvert har hagestueprodukter tatt over som det ledende sortimentet, men både hagestuer og drivhus er core-produkter hos Grønt Fokus i dag. Grønt Fokus har hovedkontor i Kristiansand, og her finner man også den eldste utstillingsbutikken til firmaet. I tillegg kan man besøke de to andre utstillingsbutikkene på Alnabru i Oslo og på Forus utenfor Stavanger. I utstillingsbutikkene kan man se et utvalg av produkter der man fokuserer spesielt på hagestue og drivhus, men også andre utstillingsvarer fra et bredt sortiment. Grønt Fokus inngår i dag i Byggmax konsernet, og leverer varer over hele Norge.

Markedskoordinator
Thore Fossheim