2019-11-19 07:45Press release

De sa upp sig för att skapa en bättre värld.

Pontus Jansson Martin Munkner GONNA!Founders of GONNA! Pontus Jansson and Martin Munkner

Pontus Jansson och Martin Munkner bestämde sig för att lämna sina trygga jobb och satsa på att göra världen bättre. Från den 18 november finns GONNA! tillgänglig på Crowdfunding-plattformen FundedByMe.

I nära samarbete med utvalda organisationer utmanar appen GONNA! varje vecka sina användare att utföra uppgifter som gör skillnad på riktigt och steg för steg skapar en bättre värld. När användaren har löst veckans utmaning postar personen en bild i appen, dels för att inspirera andra att göra detsamma, och dels för att tävla om att vinna veckans utmaning.

Tanken med appen är att, förutom att skapa förändring, fungera som en kanal för ideella organisationer som engagerar sina fans och följare. Redan från start är de sju organisationerna Ung Cancer, Håll Sverige Rent, Stiftelsen Friends, The Perfect World Foundation, Generation Pep, Vegonorm och Naturskyddsföreningen med i GONNA! och höstens alla veckor är intecknade med olika typer av utmaningar.

- Vi ser att folk vill vara med och förändra världen de lever i, både privatpersoner och investerare. Impact Investment växer hela tiden. Som privatpersoner kunde vi inte vika oss för vår idé, vi var helt enkelt tvungna att genomföra den, säger Martin Munkner, medgrundare till GONNA!

Sedan appen såg dagens ljus den 21 oktober har man haft en stadig ström av både nedladdningar och dagliga användare, men för att kunna växla upp ett fungerande koncept och öka synligheten behövs större muskler - något man hoppas åstadkomma genom bland annat FundedByMe.

- Hittills har vi investerat med egna medel och visat att det vi gör är något många vill engagera sig i. Men då vi vill nå fler människor för att lyckas skapa den förändring vi drömmer om behöver vi större resurser, vi ser framemot att via FundedByMe´s plattform välkomna fler investerare på vår resa, säger Pontus Jansson, medgrundare till GONNA!

About GONNA!

Our vision is an innovative social media platform to make the world a better place. We live with an imminent climate threat, and a lot of people also with the feeling that we lack in caring for each other. Questions like “where is the world going?” and “how do we get ourselves and people around us to actually contribute to a better world in everyday life?", need answers. There´s often frustration over how and where to start, no tool to help us. Today´s social media is not doing the job needed in important matters, people's ambition to contribute to actual change is not achieved through existing channels. GONNA! offers you something unique - the opportunity to make an actual impact on sustainability and also to do good things for people around you, every week, wherever and whenever. Together with our strong partners we´ll publish weekly challenges based on taking pictures within above themes, with the opportunity for you and your friends to win the honor and prizes. So go ahead and challenge yourself and your friends to change the world, the more you do the more Globes you gain so you can climb the global ranking list, showing you care about making a difference. Each week, all results will be compiled and it will be clear how you and others have influenced the world positively. GONNA! will use the power of social media´s "like"-activism and turn it into active engagement. That - will generate real change! Join our movement today by downloading GONNA! from App Store or Google Play. Gonna Make an Impact AB is the company behind the GONNA! App.

Press GONNA!