2023-05-26 12:24News

Geely på femte plats när Sveriges studenter röstar fram topp 10 arbetsgivare 2023

Karriärföretagen har via sitt studentnätverk under Januari – April 2023 genomfört en omröstning gällande deras val av framtida arbetsgivare genom att ställa frågan, vilka är de tre mest attraktiva och spännande arbetsgivarna bland företagen som utsetts till Karriärföretag 2023.

Deltagare i omröstningen i år var totalt 3.856 studenter, från 28 universitet och högskolor, som just nu studerar en akademisk utbildning fördelat på följande kategorier: CivilIngenjörs-studenter, Högskoleingenjörs-studenter, Ekonomistudenter, IT-studenter, Samhällsvetare-studenter, Fastighetsmäklare-studenter och Jurist-studenter.

"Vi är oerhört stolta och glada över att Geely uppmärksammas av Sveriges studenter på det här sättet och det är en signal till alla i koncernen att det hårda arbete alla gör syns och uppskattas", säger Hans Oscarsson, VD på Geely Sweden Holding.

Se listan här: TOPP 10 – STUDENT - Karriärföretagen (karriarforetagen.se)

About Geely Sweden Holding

Geely Holding is a Fortune 500 company, with global headquarters in Hangzhou, China. Geely Holding’s numerous business across the world contains ownership and investments in leading mobility and car brands, as well as in the finance and technology sector. In Europe Geely Holding’s is best known for ownership of Volvo Car Group, Lotus Cars, Lynk & Co, LEVC as well as investments in Volvo Group and Daimler. In Europe Geely Holding is represented by Geely Sweden Holdings, which oversees and manages Geely Holding investments and business development. The offices are conveniently located at Geely’s new corporate campus Uni3 by Geely at the technology and innovation hotspot of Lindholmen in Gothenburg.

Stefan Lundin
Head of PR, Communication and Governmental Relations