2018-03-12 15:32Pressmeddelande

FTF lanserar rådgivning för chefer

Försäkringsbranschens fackförbund FTF lanserar en ny tjänst för chefer. Från och med idag kan den som är chef och FTF-medlem ringa direkt till förbundets nya chefsrådgivare.

- Som chef är du arbetsgivare och anställd på samma gång. Det kan vara utmanande och kännas ensamt ibland. FTFs viktigaste uppgift är att stötta våra medlemmar, därför inför vi den här särskilda rådgivningen för chefer, säger Andreas Kritz, FTFs nya chefsrådgivare.

Till chefsrådgivningen kan FTF-medlemmar som har personalansvar höra av sig för att få stöd i ledarrollen, hjälp att tolka kollektivavtalet eller för att ställa frågor om den egna anställningen. Antingen genom att mejla till chef@ftf.se eller genom att ringa direkt till chefsrådgivaren Andreas Kritz.

- När chefen har rätt förutsättningar på jobbet kan både chefen själv och de anställda växa och må bra. Att ha någon utomstående att bolla svåra frågor med är ofta till stor hjälp för att lyckas i chefsrollen, säger Andreas Kritz.

Det är nyanställda Andreas Kritz som axlar rollen som chefsrådgivare. Andreas är utbildad beteendevetare och har lång erfarenhet av förhandling och arbetsrättslig rådgivning. Han kommer senast från fackförbundet Sveriges Arbetsterapeuter, även där jobbade han med särskild rådgivning för chefer.

För mer information, kontakta gärna:
Hanna Kretz, pressansvarig på FTF, 076-790 17 18, hanna.kretz@ftf.se

Ämnen: chef

Om Forena - försäkringsfacket

FTF - facket för försäkring och finans, är det största facket inom försäkringsbranschen. Våra medlemmar jobbar på försäkringsbolag, på banker som ägs av försäkringsbolag och hos försäkringsförmedlare.