2020-11-09 14:01Pressmeddelande

Fresh väggventiler med bullerdämpning - slipp störande ljud utifrån

Fresh bullerdämpande ventil i ett sovrum.Fresh bullerdämpande ventiler finns i flera olika modeller, välj efter just ditt behov.

Störs du av ljud utifrån? Upptäck Fresh utbud av bullerdämpande väggventiler; kompletta ventiler försedda med ett rör framtaget för att dämpa oljud från utsidan av huset.

Det bästa valet för god ventilation och mindre buller
Ditt hem är platsen där du vill kunna känna lugn och ro, något som då kan störa är oljud från utsidan. Bor du kanske nära en vältrafikerad väg? Då har Fresh det perfekta valet för din ventilation.
För god ventilation i hemmet och mindre störande ljud utifrån - välj Fresh väggventiler med bullerdämpande funktion.

Varför behövs väggventiler?
För att du, din familj och din bostad ska må bra behövs frisk luft. Genom att installera väggventiler tillgodoses luftomsättningen i bostaden och att regelbundet byta och underhålla dina filter gör att den goda luftkvaliteten behålls.

Samma funktion i flera modeller
Fresh bullerdämpande väggventiler är försedda med ett ljudabsorberande rör. Detta gör att du kan njuta av en god inomhusmiljö och dämpa oljud från utsidan. Flera av våra modeller av väggventiler finns med bullerdämpande funktion, bland annat våra mycket populära TL-DE och TL-F serier. Kombinera ventilen med något av våra många filter för en friskare luft i ditt hus.
Du kan enkelt kapa det ljudreducerande röret till önskad längd med till exempel en vanlig brytbladskniv.

Alla våra väggventiler och mycket mer hittar du på fresh.se

Om Fresh AB

Fresh AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av ventilationsprodukter. Vi har sedan 70-talet levererat högkvalitativa lösningar och system för en bättre innemiljö till kunder över hela världen. Våra lösningar är konstruerade och tillverkade med optimal kvalitet för en hög driftssäkerhet och lång livslängd. Med en egen konstruktionsavdelning och tillverkning erbjuder vi korta ledtider och en hög flexibilitet. Företaget grundades 1969 i Gemla utanför Växjö i Småland, där det fortfarande är verksamt. För mer information besök gärna vår hemsida https://fresh.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef