2019-12-16 15:26Pressmeddelande

Fresh TL 100DE försvinnande snygg friskluftsventil - nu med teleskopfunktion

Fresh AB ventiler är fullmatade med teknik, design och funktion. TL DE har som standard kondensskydd, stormsäkring och är dessutom övermålningsbara. Nu har den förbättrats ytterligare med en teleskopfunktion.

Tack vare en ny smart teleskopfunktion slipper du både såga och skarva rör när du ska installera en friskluftsventil från Fresh. Det nya teleskopröret passar väggtjocklek 185–340 mm, säger Stefan Johnsson, Produktchef på Fresh AB.

Fresh nya friskluftsventil TL-DE är en komplett ventil med väggenomföring och utvändigt galler. Väggenomföringen består av två långa stosar med teleskopfunktion. En stos med packningar för säker tätning mot den andra. Den andra stosen går att förlänga med extra rör.

Om Fresh AB

Fresh AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av ventilationsprodukter. Vi har sedan 70-talet levererat högkvalitativa lösningar och system för en bättre innemiljö till kunder över hela världen. Våra lösningar är konstruerade och tillverkade med optimal kvalitet för en hög driftssäkerhet och lång livslängd. Med en egen konstruktionsavdelning och tillverkning erbjuder vi korta ledtider och en hög flexibilitet. Företaget grundades 1969 i Gemla utanför Växjö i Småland, där det fortfarande är verksamt.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef