2020-05-28 08:13Pressmeddelande

Fresh Intellivent SKY – världsunik fläkt med sinnrika sensorer

Fläkten passar utmärkt i utrymmen som utsätts för fukt och lukt; badrum, källare eller i ett fritidshus.Fläkten passar utmärkt i utrymmen som utsätts för fukt och lukt; badrum, källare eller i ett fritidshus.

Fresh Intellivent® SKY är en fläkt fullmatad med sinnrika sensorer. Med en unik luktsensor, överlägsen tryckförmåga och avancerad fuktkontroll är Intellivent® SKY optimerad för att skapa en fräsch och behaglig våtrumsmiljö.

Luktsensor
Som enda badrumsfläkt i världen har Intellivent® SKY utrustats med en luktsensor som känner av starka lukter. När sensorn upptäcker en stark doft ökar fläkten varvtalet och avlägsnar snabbt lukten för att luften hela tiden ska kännas fräsch.

Självstyrande fuktstyrning
Intellivent® SKY har en helautomatisk fuktstyrning vilket innebär att den startar automatiskt när den indikerar förhöjd fuktnivå. När fukten ökar i rummet ökar fläkten luftflödet för att klimatet i badrummet åter ska bli behagligt.

Extremt tyst
Intellivent® SKY är försedd med en ny och betydligt starkare motor än alla andra föregångare, trots det är fläkten i det närmaste ljudlös.

Överlägsen tryckförmåga
Intellivent® SKY har en helt överlägsen tryckförmåga. Detta gör att fläkten klarar långa kanaler och böjar utan att göra avkall på ventilationsförmågan.

Fresh Intellivent SKY är en fläkt fullmatad med sinnrika sensorer. Intellivent SKY har vunnit det prestigefulla designpriset Red Dot Design Award 2019 i kategorin Product Design.

Fresh Intellivent SKY är en fläkt fullmatad med sinnrika sensorer. Fläkten har vunnit det prestigefulla designpriset Red Dot Design Award 2019 i kategorin Product Design.

App eller touchpanel
Med vår Bluetooth-App Fresh Ventilation kan du skräddarsy ett flertal funktioner för att passa just dina förhållanden. Praktiskt när fläkten är monterad i taket och du har svårt att nå upp till touchpanelen.

En intuitiv och unik panel aktiveras när du touchar på/av-knappen. Här kan du enkelt styra fläktens viktigaste funktioner.

Utvecklad, designad och tillverkad i Småland
Intellivent® SKY är resultatet av ett gediget hantverk och tidigare erfarenheter där vi med noggrannhet och precision har skapat framtidens badrumsfläkt. Svensktillverkad kvalitet med teknik och design i harmoni.

Läs mer här:

Om Fresh AB

Fresh AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av ventilationsprodukter. Vi har sedan 70-talet levererat högkvalitativa lösningar och system för en bättre innemiljö till kunder över hela världen. Våra lösningar är konstruerade och tillverkade med optimal kvalitet för en hög driftssäkerhet och lång livslängd. Med en egen konstruktionsavdelning och tillverkning erbjuder vi korta ledtider och en hög flexibilitet. Företaget grundades 1969 i Gemla utanför Växjö i Småland, där det fortfarande är verksamt. För mer information besök gärna vår hemsida https://fresh.se.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef