2019-09-01 05:00Pressmeddelande

Fresh AB breddar sortimentet med sorptionsavfuktare

Fresh värnar om bra inomhusklimat och utökar sitt sortiment med sorptionsavfuktare. Fresh Avfuktare D-800 och D-1200 bygger på en teknik som gör det möjligt att avfukta i temperaturer långt under ± 0°C. Detta gör Fresh Avfuktare till en mycket bra lösning och passar optimalt i utrymmen som utsätts för fukt; krypgrund, källare, tvättstuga, fritidshus, träningsrum eller husbil. Dessutom är avfuktarna kompakta, tystgående och optimerade för drift dygnet runt.

Perfekt för det nordiska klimatet

Vid krypgrund och vindsavfuktning är sorptionsavfuktare det enda gångbara alternativet och fukten försvinner i en svag luftström via avluftsslangen. Drift dygnet runt i temperaturer mellan -20⁰C till +40⁰C. Fresh Avfuktare finns i två storlekar; D-800 passar ytor upp till 80 m² och D-1200 upp till 120 m².

Portabel och lättplacerad

Fresh Avfuktare är flexibla och kan fästas på alla plana ytor som vägg, golv eller tak, tack vare de roterbara fötterna. Avfuktarna är utrustade med en 4,2 meter kabel med stickpropp. Med greppvänligt handtag och låg vikt är dem enkla att flytta. Fresh Avfuktare är en av marknadens minsta avfuktare utan tank.

Enkelt och smidigt underhåll

Avfuktarna är utrustade med automatisk återgång vid strömavbrott vilket är en värdefull funktion på ställen där det är svårt att komma åt. Dessutom är Fresh Avfuktare mycket tystgående vilket gör dem perfekta i utrymmen där människor vistas. Med ett enkelt handgrepp lossar du filtret för rengöring.

Vi är mycket

glada att komplettera vårt sortiment med en helt ny serie kompakta sorptionsavfuktare som stärker vår position som ventilationsleverantör säger Stefan Johnsson, produktchef Fresh AB

Om Fresh AB

Fresh AB är en av Skandinaviens ledande leverantörer av ventilationsprodukter. Vi har sedan 70-talet levererat högkvalitativa lösningar och system för en bättre innemiljö till kunder över hela världen. Våra lösningar är konstruerade och tillverkade med optimal kvalitet för en hög driftssäkerhet och lång livslängd. Med en egen konstruktionsavdelning och tillverkning erbjuder vi korta ledtider och en hög flexibilitet. Företaget grundades 1969 i Gemla utanför Växjö i Småland, där det fortfarande är verksamt.

Monica Törnqvist
Produkt- och Marknadschef