2021-10-25 08:10Pressmeddelande

Revolution Race ska fortbilda all personal - väljer Pärleros-Wargs Framgångsakademin

Pernilla Nyrensten, RevolutionRace, och Alexander Pärleros, FramgångsakademinPernilla Nyrensten, RevolutionRace, och Alexander Pärleros, Framgångsakademin

Som ett led i sin utveckling ska Revolution Race erbjuda all personal möjlighet till fortbildning via jobbet. Som partner har man valt Framgångsakademin. All personal på företaget kommer därför få tillgång till plattformen och många av Sveriges ledande experter inom personlig utveckling, ledarskap, entreprenörskap, kreativitet och hälsa som har kurser på plattformen.

”Då jag själv alltid inspirerats av flera entreprenörer, föreläsare, företagscoacher och idrottsprofiler såg jag det som en självklarhet för Revolutionrace att använda sig av Framgångsakademins tjänster. Kunskap föder framgång och kreativitet. RVRC ligger i framkant i bolagsbygge. Det är viktigt att ge personalen verktyg för att möjliggöra fortsatt utveckling och välmående. Jag ser mycket fram emot detta samarbete!”, säger Pernilla Nyrensten, VD och medgrundare Revolution Race.

Samarbetet innebär att alla på Revolution Race kommer få tillgång till de föreläsande och utbildande experter som finns i plattformen.

"Det känns så sjukt roligt att Revolution Race väljer Framgångsakademin när de ska fortbilda sin personal. De är ett av Sveriges mest spännande bolag som har gjort och gör en helt otrolig resa. Att få vara med på en liten del av den känns stort", säger Alexander Pärleros

Om Framgångsakademin
Framgångsakademin grundades hösten 2020 av Alexander Warg-Pärleros. Han växte upp i en tuff familjesituation, utan förebilder och kämpade med dyslexi i skolan. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick han verktyg som förändrade hans liv. Då föddes också en stark vilja att hjälpa andra. Utifrån detta startades Framgångsakademin. Framgångsakademin erbjuder onlinekurser och ett community där Sveriges ledande experter inom personlig utveckling, ledarskap, entreprenörskap, kreativitet och hälsa delar med sig av sin kunskap. Utöver plattformens onlinekurser ger ett medlemskap tillgång till workshops, live Q&As, workbooks och träningsverktyg.

Om RevolutionRace
RevolutionRace erbjuder högkvalitativa funktionskläder för människor med en aktiv livsstil. Bolaget grundades 2013 av Pernilla Nyrensten, VD och Niclas Nyrensten, Creative Director. Sedan starten har grundarna haft målet att skapa multifunktionella kläder med riktigt bra passform, i högsta kvalitet och till rimliga priser under devisen ”Nature is our playground”. Genom att sälja kläder online, direkt till konsument utan onödiga mellanhänder, kan RevolutionRace erbjuda produkter som har ett oslagbart värde avseende pris, kvalitet och design. Tillsammans med sina kunder har bolaget vuxit snabbt och säljer sina produkter till fler än 35 länder med en nettoomsättning på cirka 897 MSEK (räkenskapsåret 2020/2021). Sedan den 16 juni 2021 är RevolutionRace noterat på Nasdaq Stockholm Midcap. För mer information, besök gärna corporate.revolutionrace.com.

Om Framgångsakademin

Framgångsakademin grundades av Alexander Warg-Pärleros våren 2020. Han växte upp i en tuff familjesituation, utan förebilder och kämpade med dyslexi i skolan. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick han verktyg som förändrade hans liv. Då föddes också en stark vilja att hjälpa andra. Vårt team drivs av att se varje människa växa och nå sin fulla potential. Vi vill ge dig de bästa möjligheterna oavsett din bakgrund eller livssituation. Du utvecklas på dina villkor med hjälp av Sveriges mest framgångsrika föreläsare, coacher och experter som är handplockade av Alexander. De arbetar alla på elitnivå och lär ut kunskap som bara några få har kunnat ta del av tidigare. Ditt medlemskap ger dig tillgång till ett stort antal unika onlinekurser, träningsverktyg och inspiration dygnet runt. Du får ta del av mästarnas hemligheter och metoder som bygger på tusentals timmar av erfarenhet. Allt innehåll skapas i nära samarbete med varje enskild expert. Och det filmas och produceras av vårt studioteam exklusivt för Framgångsakademin. Vårt mål är din framgång.

Philip Malek