2023-04-17 07:00Pressmeddelande

Framgångsakademin och Sobona ingår partnerskap

Framgångsakademin erbjuder online kurser och inspirationsföreläsningar med Sveriges ledande experter inom personlig utveckling, ledarskap, entreprenörskap och hälsa. Nu inleds ett samarbete mellan Framgångsakademin och Sobona för att ge Sobonas medlemmar tillgång till Framgångsakademins kursutbud.

Sobona är den kommunala företagens arbetsgivarorganisation.

— Med utmaningar inom kompetensförsörjning och omställningen till en hållbar utveckling behövs nya sätt att utvecklas. Och utveckling och lärande behöver vara livslångt. Därför har vi valt att inleda ett samarbete med Framgångsakademin, där alla medarbetare på Sobonas medlemsföretag får möjlighet att ta del av Framgångsakademins utbud. Vi ser mycket fram emot samarbetet, säger Samira Lundqvist på Sobona.

Via Sobonas samarbete med Framgångsakademin får Sobonas medlemmar möjlighet att ta del av en digital plattform för personlig utveckling och kompetensutveckling som utgår från individens behov. I erbjudandet ingår kostnadsfri tillgång till en kurs i tre månader.

Tillgången till Framgångsakademins kursutbud ger möjlighet till ett lärande som är kopplat till både arbete och privatliv och gynnar breddad och ökad kompetens och ökar samtidigt individens välmående. Den personliga utvecklingen har en unik roll i att bidra till organisationens utveckling.

Tidigare statsminister Fredrik Reinfeldt, hjärnforskaren Katarina Gospic, minnesmästaren Mattias Ribbing och retorikexperten Elaine Eksvärd är några av alla utbildare som har kurser på Framgångsakademin.

— Vi är stolta och förväntansfulla över samarbetet med Sobona och ser fram emot att få bidra till ett hälsosammare arbetssamhälle där både arbetsgivare och enskilda individer erbjuds lättillgängliga verktyg för personlig utveckling via Sobona, säger Philip Malek på Framgångsakademin.

Sobona är den kommunala företagens arbetsgivarorganisation.

Sobona tecknar kollektivavtal, stödjer medlemmarna i arbetsgivarfrågor och opinionsbildare för att stärka de kommunala företagen.

Framgångsakademin grundades hösten 2020 av Alexander Warg-Pärleros. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick Alexander verktyg som förändrade hans liv och då föddes en stark vilja att hjälpa andra att utvecklas.

Med ambition och drivkraft att förmedla kunskapen vidare startades Framgångsakademin, som idag har tusentals kunder och erbjuder digitala kurser, föreläsningar och skräddarsydda kursprogram anpassade efter individ och team.

För ytterligare kontakt:
Philip Malek, Framgångsakademin philip@framgangsakademin.se
Samira Lunqvist, Sobona samira.lundqvist@sobona.se

Om Framgångsakademin

Är du också en av tre procent som vill bli riktigt framgångsrik inom ditt område. Då har du hittat rätt. Vi har skapat en en plattform för dig som vill maxa din personliga utveckling och ta livet till nästa nivå. Framgångsakademin grundades av Alexander Warg-Pärleros våren 2020. Han växte upp i en tuff familjesituation, utan förebilder och kämpade med dyslexi i skolan. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick han verktyg som förändrade hans liv. Då föddes också en stark vilja att hjälpa andra. Vårt team drivs av att se varje människa växa och nå sin fulla potential. Vi vill ge dig de bästa möjligheterna oavsett din bakgrund eller livssituation. Du utvecklas på dina villkor med hjälp av Sveriges mest framgångsrika föreläsare, coacher och experter som är handplockade av Alexander. De arbetar alla på elitnivå och lär ut kunskap som bara några få har kunnat ta del av tidigare. Ditt medlemskap ger dig tillgång till ett stort antal unika onlinekurser, träningsverktyg och inspiration dygnet runt. Du får ta del av mästarnas hemligheter och metoder som bygger på tusentals timmar av erfarenhet. Allt innehåll skapas i nära samarbete med varje enskild expert. Och det filmas och produceras av vårt studioteam exklusivt för Framgångsakademin. Vårt mål är din framgång.

Philip Malek