2022-10-27 08:29Pressmeddelande

Framgångsakademin anordnar Framgångsdagarna

Pressbild på Alexander Pärleros - Fotograf: Karl Nordlund Pressbild på Alexander Pärleros - Fotograf: Karl Nordlund

Den 1-3 november anordnar Framgångsakademin Framgångsdagarna, ett konstnadsfritt digitalt event där deltagaren får möta de främsta experterna inom områden som stresshantering, ledarskap och entreprenörskap. Bland experterna märks bland andra Kristin Kaspersen, Mårten Nylén och Elaine Eksvärd.

"För två år sedan lanserade vi Framgångsakademin. Vårt syfte har alltid varit att hjälpa människor nå sin fulla potential genom personlig utveckling. Vi lanserade 12 digitala utbildningar som ger verktygen till att alla ska kunna nå sina drömmar och mål i livet. Vi har fått höra fantastiska historier om hur folk tagit sig från utanförskap och arbetslöshet, till att utveckla självkänsla och lyckats stärka sitt team genom att gå våra kurser. Det har gjort att vi idag har samarbeten med företag, kommuner och skolor som t.ex. Rituals, Bengtsfors kommun och IHM business school. Vi har fortsatt att utöka vårt utbud med flera experter inom psykologi, forskning och mental träning, som Görel Fred, John Axelsson och Lars-Eric Uneståhl. Vi hoppas kunna fortsätta inspirera och hjälpa individer, företag och kommuner att utvecklas." - Alexander Pärleros

DAG 1 - Må bra och prestera bra

Dag ett kommer bestå av inspirerande intervjuer och föreläsningar om mental träning, stress, sömn och återhämtning. Du kommer att få ta del av tips och värdefulla insikter från de främsta experterna inom området, som ser till att den här dagen blir givande för din framtida hälsa – och därigenom också din förmåga att prestera.

DAG 2 - Väx tillsammans på jobbet

Dag två kommer att ge dig verktygen för att bygga en stark och hållbar organisation som medarbetarna längtar till. Du får experternas tips för hur du bygger en vinnande arbetskultur där teamet växer tillsammans. Vad innebär det egentligen att leda? Hur förebygger vi konflikter? Varför är kulturbyggande och värderingar avgörande? Och hur får vi med alla på tåget? Under dagen kommer vi också att gå in på hur man lyckas med rekrytering.

DAG 3 - Från idé till verklighet

Dag tre fokuserar på entreprenörskap i olika former. Vi intervjuar inspiratörerna som vågat satsa på sin idé, som tjänat miljoner i ung ålder och som gör skillnad på riktigt. Varför lyckas vissa bättre än andra? Efter den här dagen är du fylld av inspiration och ny kunskap som kan hjälpa dig i ditt eget företagande, att utveckla din idé eller hitta din riktning i livet.

Alla föreläsare:

Kristin Kaspersen, programledare och journalist med ett brinnande intresse för

Mårten Nylén, hälsoutvecklare, föreläsare, tv-profil

Elaine Eksvärd, retorikexpert

Annika R Malmberg, relationsexpert

Magnus Helgesson, entreprenör och mental coach

Lars-Eric Uneståhl, psykolog

Christer Olsson, organsiations- och individutvecklare

Mikael Arndt, stjärnsäljare

John Axelsson, sömn- och stressforskare

Fredric Bohm, psykolog och utvecklingschef på Wildfire

Carina Sunding, entreprenör, inspiratör och coach

Emelie Gyllner, HR-chef på Rituals

Christina Stielli, organisationsutvecklare

David JP Phillips, rankad som en av de 18 mest “nördiga” kommunikatörerna i världen

Maziar Nodehi, serieentreprenör

Läs mer här:

Om Framgångsakademin

Är du också en av tre procent som vill bli riktigt framgångsrik inom ditt område. Då har du hittat rätt. Vi har skapat en en plattform för dig som vill maxa din personliga utveckling och ta livet till nästa nivå. Framgångsakademin grundades av Alexander Warg-Pärleros våren 2020. Han växte upp i en tuff familjesituation, utan förebilder och kämpade med dyslexi i skolan. Under hundratals intervjuer med Sveriges mest framgångsrika personer i Framgångspodden fick han verktyg som förändrade hans liv. Då föddes också en stark vilja att hjälpa andra. Vårt team drivs av att se varje människa växa och nå sin fulla potential. Vi vill ge dig de bästa möjligheterna oavsett din bakgrund eller livssituation. Du utvecklas på dina villkor med hjälp av Sveriges mest framgångsrika föreläsare, coacher och experter som är handplockade av Alexander. De arbetar alla på elitnivå och lär ut kunskap som bara några få har kunnat ta del av tidigare.

Philip Malek